اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ زنجان خبر داد:

ادامه تحقیقات بر روی اسکلت‌های مکشوفه از غار کتله‌خور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ زنجان با اشاره به ادامه تحقیقات بر روی اسکلت‌های کشف شده از غار کتله‌خور زنجان گفت: نتایج تحقیقات بر روی پنج اسکلت کشف شده در غار کتله‌خور زنجان اعلام نشده است.

ادامه تحقیقات بر روی اسکلت‌های مکشوفه از غار کتله‌خور
محمدمهدی احمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پروژه‌های غار کتله‌خور زنجان در سال جاری با ادامه انجام فعالیت‌های زیرساختی در دستور کار سازمان قرار داشت که تا کنون برنامه‌ریزی‌های آن انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه فاز یک پروژه‌های غار کتله‌خور قرار بود در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد، افزود: این پروژه به دلیل حضور گردشگران در این منطقه با تاخیر یک ماه آماده خدمات‌رسانی به مردم می‌شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ زنجان ادامه داد: به دلیل حضور گردشگر در ایام تابستان در غارکتله خور زنجان پروژه‌های فاز یک آن با وجود انسجام زیرساخت‌های لازم در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از آماده شدن طرح‌های پیش ساخته این فاز خبر داد و گفت: فضا سازی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های مختلف این طرح انجام شده و همه این مجموعه به جز سرویس بهداشتی آن تا ماه آینده افتتاح می‌شود.
احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مختلف طرح گاوازنگ زنجان یادآور شد: خوشبختانه در اجرای پروژه‌های گاوازنگ از برنامه زمانی تعیین شده جلوتر هستیم و همه پروژه‌ها در دست اقدام است.
وی بهره‌برداری از سینما پنج بعدی و کاشت 3 هزار اصله درخت مثمر را از فعالیت‌های انجام شده در یک ماه گذشته برشمرد و گفت: در هفته دفاع مقدس 20 هزار درخت مثمر نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و ngo‌ها در این مجموعه کاشته می‌شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای هتل این مجموعه صورت گرفته است، افزود: مجموعه باغ ایرانی نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و تنها به دلیل نوع بافت سنگی این مجموعه مشکلات عمرانی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه تاکید استاندار زنجان به انجام سریع پروژه‌های مجموعه گاوازنگ است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال با انجام پروژه‌های مختلف در این مجموعه تغییر محسوسی در ظاهر آن احساس می‌شود.
احمدیان از بررسی وضعیت کشف پنج اسکلت‌ جدید از نوع غیر‌انسانی در غار کتله‌خور زنجان خبر داد و افزود: اسکلت‌های کشف شده از سوی کارشناسان اکتشاف استان و‌ با همکاری سازمان همیاری شهرداریهای زنجان کشف شده است.
وی تصریح کرد: در مورد تعلق استخوان‌ها به حیوان یا انسان تصریح کرد: این استخوان‌ها از نوع انسانی نبوده و این اسکلت‌ها شبیه به یک کالبد حیوانی است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان با بیان اینکه این اسکلت‌ها برای بررسی توسط دانشگاه و میراث فرهنگی ارسال شده است، یادآورشد: چند نوع نمونه‌برداری از این اسکلت‌ها صورت گرفته و منتظر اعلام نتایج علمی این نمونه‌برداری‌ها هستیم.
وی گفت: اسکلت‌های کشف شده در ابعاد 2 متر در طبقات زیرین غارکتله خور زنجان کشف شده است و آزمایش‌ها در مورد نوع و قدمت این اسکلت‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول