اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان خبر داد:

حضور 5 هرمزگانی در جشنواره هنرهای تجسمی کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان از اعزام پنج نفر از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی هرمزگان به هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان کشور در استان گلستان خبر داد.

حضور 5 هرمزگانی در جشنواره هنرهای تجسمی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس انوشیروان پیشدار در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر به ویژگی‌های جشنواره مذکور اشاره و گفت: امسال نیز همچون سال‌های قبل هنرمندان هرمزگان حضوری پررنگ در رشته‌های مختلف از جمله کاریکاتور، نقاشی، طراحی، خوشنویسی و عکاسی دارند.
وی خاطر نشان کرد: هنرمندان بابک اسماعیلی در رشته کاریکاتور، معصومه ذاکری (نقاشی)، سروش شکوریان‌فرد (طراحی)، صلاح‌الدین پردل (خوشنویسی) و امیرحسین حیدری (عکاسی) به این جشنواره اعزام شده‌اند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان تصریح کرد: هنرمندان اعزامی به جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جز برجسته‌ترین و مطرح‌ترین هنرمندان در رشته‌های مورد نظر هستند و سوابقی درخشان و مقام‌های متعدد از جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌اند.
پیشدار ادامه داد: بابک اسماعیلی و امیرحسین حیدری در رشته های کاریکاتور و عکاسی سال گذشته موفق به کسب رتبه در جشنواره سال قبل هنرهای تجسمی جوانان شده‌اند و صلاح الدین پردل در رشته خوشنویسی نیز امسال موفق به کسب مقام اول در جشنواره هنرهای تجسمی اصفهان شده است.
وی یادآور شد: هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان کشور با حضور هنرمندان 16 کشور و 31 استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی استان گلستان، شهرستان گرگان از 22 تا 28 شهریور برگزار می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان هرمزگان طی سال‌های اخیر در بخش هنرهای تجمسی با جهش مناسبی روبه‌رو مواجه شده است،‌ ادامه داد: هنرمندان در این استان از زمان‌های بسیار دور به دلیل اقلیم خاص و ساحلی این منطقه در امر هنرهای تجسمی حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته‌اند که در این راستا می‌توان به موفقیت‌های هنرمندان هرمزگانی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین اضافه کرد: بر این عقیده‌ایم که هر اندازه در بخش‌های هنری سرمایه‌گذاری شود باز هم جای کار وجود دارد.
پیشدار از جشنواره‌ها به عنوان محلی برای معرفی، آشنایی‌ و آشناسازی هنرمندان با هنر مناطق مختلف و معرفی هنر خود به دیگر نقاط یاد کرد، و گفت: در جشنواره‌های مختلف تاکنون مشاهده است که آثار هنرمندان هرمزگانی به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص مورد استقبال قابل ملاحظه‌ای قرار گرفته است.
این مسئول در پایان از حمایت فرهنگ و ارشاد از هنرمندان در راستای اعزام به جشنواره‌های مختلف خبر داد و افزود: امید است هنرمندان استان با خلق آثار مطلوب زمینه معرفی هر چه بیشتر هنر منطقه هرمزگان را در کشور فراهم آوردند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول