اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در جشن ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان:

موسیقی کشور در خدمت انسانیت است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به اینکه آثار فاخر موسیقی و فرهنگی کشور در یونسکو ثبت می‌شود، گفت: موسیقی در کشور ما در خدمت انسانیت و اهداف والای انسانی قرار دارد.

موسیقی کشور در خدمت انسانیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز در آیین جشن ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان اظهار داشت: ما به افتخار موسیقی کشور را در یونسکو ثبت می‌کنیم و هر کسی این موسیقی را می‌شوند، در واقع دل‌هایش از محبت پر می‌شود.
وی تصریح کرد: موسیقی کشور ما برای انسانیت بوده و موسیقی غربی برای متلاشی و به اسارت کشیدن بشریت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی موسیقی را هم خراب کرده‌اند، افزود: آنان با موسیقی غربی احساس غرور، سرکشی و ... می‌کنند.
وی اظهار داشت: البته موسیقی تمام فرهنگ ما نبوده، بلکه بخشی از فرهنگ غنی ایران اسلامی را شامل می‌شود.
احمدی‌نژاد به مردم استان خراسان شمالی به خاطر ثبت جهانی موسیقی‌های بخشی‌های خراسان در یونسکو تبریک گفت و یادآور شد: موسیقی مقامی این استان، ساده و بی پیرایه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسکن، صنایع دستی و موسیقی هر سه از یک فرهنگ هستند، تصریح کرد: انسان منهای فرهنگ تفاوتی با سایر موجودات ندارد.
رئیس جمهور اظهار داشت: جلوه بیرونی حقیقت انسان فرهنگ می‌شود و آن که باعث ماندگاری در زندگی انسان شده، فرهنگ است.
وی فرهنگ را برآمده از خواست‌ها و آموزه‌های ملت‌ها عنوان کرد و گفت: ما جنگ فرهنگ را قبول نداشته و آن‌هایی که جنگ تمدن‌ها را مطرح می‌کنند و یا علیه کشورها استفاده می‌کنند، در واقع جنگ بی تمدن‌ها، با متمدن‌ها است.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: انسان متمدن با کسی جنگ ندارد و آن اندیشه و فرهنگی که در باورها ماندگار خواهد شد که در قالب هنرمندانه زیبا ارائه شود، زیرا خداوند زیبایی‌ها را دوست دارد.
وی فصل مشترک مطالبات ملت‌ها را فرهنگ عنوان کرد و گفت: زیباتر از حقیقت انسان در عالم وجود ندارد، خداوند انسان را زیبا خلق کرد و از او خواست زیبا زندگی کند.
رئیس جمهور اضافه کرد: یک زندگی خنک و قوطی کبریتی ثمری ندارد، زندگی باید زیبا و هنرمندانه باشد وگرنه نه زیبا، نه دلچسب و ماندگار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه صنایع دستی اعم از لباس، ظروف و ... زیبا بوده و به نوعی تجلی خلاقیت انسان است، گفت: هنر بیان زیبایی اندیشه‌ها، باورها، آرزوها و گرایش‌ها است.
احمدی‌نژاد یکی از زیباترین هنرها را مهرورزی و خالی کردن دل از کینه و پر کردن دل از مهر و محبت دانست و افزود: هرگاه که تاریخ را نگاه می‌کنیم، هنر دوست داشتن و خالی کردن دل از کینه در ادوار تاریخ وجود داشته است.
وی اظهار داشت: هنر با هم بودن، عدالت خواهی، ایستادن در برابر ظالمان و بالاترین هنر عشق به ارزش‌های اسلامی و انسانی و عشق به بندگان است و پیامبر اکرم (ص) نمونه انسانی کامل در عشق ورزیدن به انسان‌هاست.
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما هنرهای دستی را داشته که دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و بنیان خانواده‌ها را مستحکم‌تر کرده و نگاه به زندگی را عوض می‌کند، از این رو باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.
بر پایه این خبر، آیین جشن ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان در تالار اجتماعات کمپ پتروشیمی خراسان در بوستان ملی باباامان برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول