اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی خبر داد:

لغو مجوز فعالیت اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی مجوز فعالیت اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان این شهرستان را لغو کرد.

لغو مجوز فعالیت اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان گرمی با انتقاد از اداره تعاون شهرستان در نظارت بر حسابرسی تعاونی‌ها و مدیریت شخصی و انحصاری کردن تعاونی‌های مرزنشینان اظهار داشت: با لغو فعالیت این اتحادیه به دلیل تخلفات یاد شده اقدام به تشکیل اتحادیه جدید براساس قانون می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه کارت مبادلات بازرگانی مرزنشینان شامل ساکنین شعاع 30 کیلومتر نوار مرزی می‌شود تصریح کرد: باید روستاهای مرزی این شهرستان در بهره‌مندی مساوی از امتیاز مرزنشینی سهیم بوده و امکان توسعه مبادلات مرزی برای آنها فراهم شود.
فرماندار گرمی فعالیت تعاونی‌های مرزنشینی را در مسیر تقویت مبانی تجاری و بازرگانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده 10 تعاونی فعال مرزنشینان گرمی در سال گذشته در مبادلات مرزی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان سود کرده‌اند.
صحرایی در ادامه گفت: علیرغم این درآمدزایی این تعاونی‌ها نسبت به پرداخت بدهی دولتی و عوارض دارایی اقدامی اساسی انجام نداده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امسال 126 تعاونی جدید در این استان ایجاد شده است اظهار داشت: پیش‌بینی تشکیل تعاونی‌های استان برای سال جاری 314 تعاونی با اشتغالزایی چهار هزار و 766 نفر است.
هوشنگ دشتی با اشاره به اینکه تاکنون در کشور 165 هزار تعاونی ایجاد شده است گفت: 85 هزار تعاونی از مجموع کل تعاونی‌های تشکیل یافته در کشور در زمان دولت نهم و دهم بوده است.
وی بیان داشت: تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در دولت نهم و دهم برابر با تعاونی‌های ایجاد شده در طول 70 سال عمر دولت ها ی مختلف در ایران است.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد روزافزون جوانان جویای کار و محدودیت استخدامی در ادارات دولتی، ایجاد و گسترش تعاونی‌ها تنها راه کار ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین فرماندار شهرستان خلخال عصر امروز در نشست با تعاونگران این شهرستان در سخنانی با اشاره به اهمیت تعاون دز اقتصاد کشور و پویایی این بخش اظهار داشت: تعاونی‌ها بالاترین نقش را در ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان داشته‌اند. 
ذبیح‌الله عبداللهی افزود: امروزه تعاونی‌ها به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصادی هر منطقه بشمار می‌روند و با وجود تاکید بر توسعه تعاونی‌ها در کشور به عنوان رکن اساسی در اقتصاد اسلامی هنوز فاصله زیادی با اهداف آرمانی اقتصاد مبتنی بر تعاون داریم و در این بخش ضعیف عمل کرده‌ایم.
وی نحوه سرمایه‌گذاری و مدیریت پول را یکی از آسیب‌ها در حوزه تعاون ذکر کرد و بیان داشت: با این حال تعاونی‌های مسکن در اجرای پروژه‌های مسکن مهر به بهترین نحو ممکن عمل کرده‌اند.
این مسئول در ادامه یادآور شد؛ از هفته تعاون سال گذشته تاکنون 45 تعاونی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در خلخال ایجاد شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول