اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون وزیر علوم:

معاونت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها‌‌ احیا‌ ‌شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم از احیای مجدد معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ‌مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار برطرف می‌شود.

معاونت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها‌‌ احیا‌ ‌شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مهدی ایرانمنش عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با اشاره به رشد و بالندگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بحث کمیت و کیفیت شاهد بالندگی زیادی در بخش دانشگاه‌ها بودیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر تنظیم لایحه برنامه چهارم توسعه که موجب افزایش ظرفیت‌پذیری دانشگاه‌ها شدند، افزود: در ماده 20 برنامه پنجم نیز این ظرفیت کامل شد و ظرفیت خوبی را برای دانشگاه‌ها دادند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب و اجرای آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خبر داد و اظهار داشت: در سال 71 معاونت فرهنگی از دانشگاه‌ها حذف شده بود که به دستور مقام عالی وزارت دکتر دانشجو معاونت‌های فرهنگی مجدداً در دانشگاه‌ها احیا‌ شد.

*تدوین و ابلاغ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها
معاون وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت امنای دانشگاه‌های کشور از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: با ابلاغ این آیین‌نامه الزامات قانونی در اختیار قرار گرفت و فعالیت‌های فرهنگی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای اساتید نقش برجسته‌ای خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: اساتید و اعضای هیئت علمی باید با حضور در کرسی‌های آزاد‌اندیشی به مطالبات قانونی دانشجویان پاسخ دهند.

*تحصیل 4 میلیون دانشجو در مراکز مختلف آموزشی
ایرانمنش ضمن تأکید بر گسترش فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: هم‌اکنون بیش از 4 میلیون نفر دانشجو در مراکز مختلف آموزشی به تحصیل مشغول هستند و 60 هزار نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور فعالیت و همکاری می‌کنند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سپس توجه به امر کیفیت‌سازی در دانشگاه‌ها را جزو سیاست‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و تصریح کرد: توسعه دانشگاه‌ها باید حساب شده باشد؛ اما طرح آمایش آموزش عالی در کشور مطرح است و براساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، مراکز دانشگاهی براساس نیازهای منطقه‌ای در رشته‌های مورد نیاز دانشجو پذیرش خواهند کرد تا با مشکل فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها در برخی مناطق مواجه نباشیم.
وی اظهارامیدواری کرد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه و کیفیت بخشی دانشگاه‌ها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول