اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قیمت شیر در اردبیل افزایش نمییابد

خبرگزاری فارس: در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل، با دستور استاندار اردبیل مصوب شد قیمت شیر در اردبیل افزایش نیابد.

قیمت شیر در اردبیل افزایش نمییابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که عصر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد، اعضای جلسه در مورد تعیین تکلیف قیمت شیر، گشایش نمایشگاه پائیزه در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری کردند.
اگر چه افزایش نرخ حمل و نقل کامیون‌های حامل سیمان و افزایش نرخ پارکینگ فرودگاه اردبیل بعدا از سوی مسئولان مربوطه وارد دستور کار شد اما بیشترین وقت جلسه دو ساعته امروز به تعیین نرخ جدید شیر گذشت.
در این جلسه سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل با اشاره به بازگشایی مدارس از توزیع یک میلیون دفترچه و نوشت‌افزار و همچنین توزیع مواد پروتئینی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و برنج در نمایشگاه پائیزه اردبیل خبر داد.
صدیف بیگ‌زاده اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز در اردبیل آغاز شده و تا 28 شهریور ادامه خواهد داشت و در صورت استقبال عمومی زمان آن تمدید می‌شود.
در ادامه این جلسه دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات مسئولان در ارتباط با تعیین تکلیف قیمت شیر برای مصرف کنندگان مطرح شد که برخی از مسئولان مرتبط در راستای حمایت از تولیدکنندگان افزایش نرخ شیر از 550 تومان به 600 تومان را پیشنهاد کردند.
علی رحمتی مدیر کل حمل و نقل استان اردبیل نیز افزایش 10 تا 15 درصدی حمل و نقل سیمان به شهرستان‌ها را مطرح کرد و مسئولان فرودگاه استان نیز افزایش نرخ پارکینگ را 300 تومان به 500 تومان مطرح کردند که اعضا در این زمینه به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداخته و طرفداران افزایش قیمت شیر نیز موضوع خرید شیر در محل دامداری و هزینه حمل و انتقال آن به کارخانه و قیمت تمام شده قبل از فرآوری شیر را از دلایل خود برای افزایش قیمت اعلام کرده که در مقایسه با استان‌های همجوار این نرخ در اردبیل پائین است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با رد دلایل و مستندات مسئولان با افزایش قیمت در هر سه مورد موافقت نکرد.
سید حسین صابری اظهار داشت: هیچ یک از دلایل مطرح شده دلیل منطقی برای افزایش قیمت‌ها به نظر نمی‌رسد.
وی برای اثبات گفته خود افزود: قیمت شیر با برداشت یارانه از 215 تومان به یکباره به 550 تومان رسیده است و اگر هم‌اکنون بدون کار کارشناسی در هر پاکت 50 تومان به قیمت اضافه کنیم فشار بر مصرف کننده است و این عادلانه نیست.
رئیس شورای تنظیم بازار استان اردبیل به مسئولان توصیه کرد؛ مسایل استان را براساس قابلیت و داشته‌های استان مورد بررسی قرار دهند و این که استان‌های دیگر چه کرده و می‌کنند برای این استان ارتباطی نداشته چرا که هر استان مسایل خاص خود را دارد.
صابری گفت: این که شیر از دامداران 380 تومان خریداری شده و 550 تومان به دست مصرف کننده میرسد سودی خودش را کرده است پس آنچه باید تغییر پیدا کند مسیر طی شده از تولید تا توزیع شیر است.
وی ادامه داد: اگر در این زمینه کار کارشناسی انجام شده باشد نه تولیدکننده، نه صاحب کارخانه و نه مصرف‌کننده متضرر نمی‌شود.
در پایان این جلسه استاندار اردبیل از مسئولان سازمان بازرگانی و حمل و نقل خواست جلسه‌ای با حضور اعضای مرتبط برگزار و کار کارشناسی شده را برای طرح و تصمیم‌گیری در جلسه آینده ارائه کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول