اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بیداری اسلامی در عربستان نزدیک است؛

اعتراض روزنامه سعودی نسبت تخریب آثار مذهبی مدینه توسط وهابیت

خبرگزاری فارس: روزنامه «عکاظ» عربستان نسبت به وضع اسفناک مناطق تاریخی و اسلامی مدینه و مکه، به سازمان‌های دولتی و سازمان امر به معروف و نهی از منکر اعتراض کرد.

اعتراض روزنامه سعودی نسبت تخریب آثار مذهبی مدینه توسط وهابیت
 به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «عکاظ» در گزارشی درباره تخریب آثار مذهبی و تاریخی نوشت: در غیاب سازمان جهانگردی و آثار باستانی و شهرداری شهر مدینه، این منطقه مهم تاریخی جولانگاه دست‌فروش‌ها شده است و شرکت‌های جهانگردی حج و عمره گزار از نابسامانی این مکان تاریخی به شدت ناخشنود هستند. در حالی که هر ساله میلون‌ها زائر از این مکان تاریخی دیدن می‌کنند ولی امکانات آن متناسب با افزایش روز افزون زائران گسترش و پیشرفت نداشته است. بسیاری از زائران از عدم توجه شهرداری مدینه به این مکان تاریخی و عدم سرمایه‌گذاری در این مکان ابراز شگفتی میکنند.
 در ادامه این گزارش آمده است: در مقابل شاهد هستیم که سازمان امر به معروف و نهی از منکر سه دفتر بزرگ در این این مکان دارد و اقدام به توزیع کتاب‌های کوچک برای زائران تبلیغ می‌کند. این در حالی است که مسجد حمزه در معرض بی‌توجهی آشکار است و خود مسجد حمزه قدیمی و فرسوده است و حداقل امکانات خدماتی و بهداشتی را ندارد و زنان و مردان به صورت مشترک از این خدمات فرسوده استفاده می‌کنند.
از طرفی شهرداری هیچ اقدامی برای نصب سایه‌بان و یا درختکاری و نصب صندلی برای استراحت مردم، همچنین ایجاد پلکان‌های سنگی در دامنه کوه احد برای بالا رفتن مردم به این مکان تاریخی فراهم نکرده است و این امر باعث تخریب تدریجی نشانه‌های تاریخی کوه احد شده است.
خبرنگار روزنامه عکاظ در پایان می‌نویسد: این روزنامه با سازمان جهانگردی و آثار باستانی مکاتبه کرده و خواستار پاسخ این سازمان به روزنامه شده ولی تاکنون پاسخی نشنیده است.
بر اساس این گزارش، بی‌توجهی به اماکن تاریخی، اسلامی و متبرک در عربستان یک موضوع غیر عادی نیست و این امر از گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد و شاهد دیگر آن بی‌توجهی به «جبل النور» (غار حراء) و قبرستان ابوطالب و اماکن دیگر است.
آنچه در این گزارش قابل توجه است، اعتراض شدید روزنامه عکاظ عربستان به وضع اسفناک منطقه تاریخی، اسلامی احد است که سازمان‌های دولتی را در مورد انتقاد شدید قرار داده و بطور غیر مستقیم سازمان امر به معروف را مورد هدف قرار داده است.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول