اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی عملکرد مدارس قرآنی/حجت‌الاسلام اکبر فرجام:

مدارس قرآنی باید از همه ابعاد "قرآنی" باشد

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: مدارس قرآنی به لحاظ ساختمان، شکل ظاهر و موضوعاتی از قبیل تبلیغاتی که در مورد آن انجام می‌شود همچنین افرادی که در این مدارس فعالیت می‌کنند، باید قرآنی باشد.

مدارس قرآنی باید از همه ابعاد "قرآنی" باشد
حجت‌الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: قرآن تنها کتاب آسمانی است که از هزار و 400 سال پیش تاکنون بدون هیچ تغییری در اختیار جامعه انسانی و دینی قرار گرفته و تلاش برای احیاء و آوردن قرآن به متن جامعه و زندگی مردم، تکلیفی مقدس است.

وی با بیان اینکه خداوند وظیفه ما در مقابل قرآن را در 3 عرصه مشخص کرده است که اجرای این موارد باید هدف مدارس قرآنی قرار گیرد، ادامه داد: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید که «در همه حال قرآن را قرائت کنید» و آداب و شرایط خواندن این کتاب آسمانی را نیز بیان کرده است همچنین می‌فرماید که «اگر در سفر و جهاد هستید یا حتی در زمان بیماری، به میزانی که می‌توانید به قرائت قرآن بپردازید».

حجت‌الاسلام فرجام با اشاره به لزوم تدبر در آیات قرآن کریم در مدارس قرآنی، افزود: دومین تکلیف ما در مقابل قرآن، تدبر در مفاهیم آن است و خداوند در این خصوص می‌فرماید «آیا در قرآن تدبر نمی‌کنید؟»

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سومین نکته و مهمترین وظیفه ما در مقابل قرآن، عمل به دستورات آن است، عنوان داشت: برای اینکه هر فردی به منظور انجام این تکلیف خود در مقابل قرآن مجید، بتواند آموزه‌های این کتاب آسمانی را در زندگی خود اجرا کند، باید از دوران کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم چرا که تحقق آموزه‌های قرآن مجید از راه انس با آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مضمون حدیثی از ششمین پیشوای مذهب تشیع، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که «اگر فردی از جوانی اهل قرائت قرآن باشد، قرآن با تمام وجودش آمیخته می‌شود».

حجت‌الاسلام فرجام با اشاره به شرایط لازم برای مدارس قرآنی نیز عنوان داشت: این مدارس باید به لحاظ ساختمان، شکل ظاهر و موضوعاتی از قبیل تبلیغاتی که در مورد آن انجام می‌شود همچنین افرادی که در این مدارس فعالیت می‌کنند، قرآنی باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول