اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

هدف اصلی از وحدت اصولگرایان چیست؟

خبرگزاری فارس: هیچ چهره سیاسی در هیچ مقطعی قادر نخواهد بود از پیروزی یا شکست قطعی جریان خود، قبل از برگزاری یک انتخابات خبر دهد. پس با معلومات موجود، چه می‌شود که اصولگرایان تا این اندازه به دنبال ایجاد وحدت هستند؟

هدف اصلی از وحدت اصولگرایان چیست؟
جبهه اصولگرایی برای انتخابات مجلس نهم به تئوری وحدت چشم دوخته است. در واقع اصولگرایان میخواهند تحت یک لیست واحد انتخاباتی؛ کاندیداهای خود را برای تصدی کرسی‌های مجلس به مردم معرفی کنند و مطلوبیت لیست معرفی شده در سراسر کشور را با رأی مردم بسنجند.

اما در این میان شاید نکته‌ای که کمتر به آن توجه شده باشد اصالت هدفی است که تئوری اجماع اصولگرایان آن را دنبال می‌کند.

در واقع شاید در برهه کنونی هیچ چهره اصولگرایی نباشد که در فرض وجود تمام شرایط آرمانی ایجاد وحدت، حاضر به اعلام موفقیت قطعی جبهه اصولگرایی باشد.

به دیگر سخن اینکه هیچ چهره سیاسی در هیچ مقطعی قادر نخواهد بود از پیروزی یا شکست قطعی جریان خود، قبل از برگزاری یک انتخابات خبر دهد.

پس با معلومات موجود، چه می‌شود که اصولگرایان تا این اندازه به دنبال ایجاد وحدت هستند...؟!

پاسخ آنجاست که هدف اصلی تفکر اصولگرایی پس از یک دهه حضور موفق در عرصه انتخاب مردمی و برداشتن گام‌هایی بلند در عرصه خدمتگزاری؛ نه پیروزی صرف در انتخابات مجلس شورای اسلامی که دست یازیدن به هدف مهمتری با محتوای "وحدت" و عرضه مفهوم "توانایی تحمل سلایق در جهت صلاح انقلاب و ملت" به مردم است.

گفتمان اصولگرایی در مقطع کنونی کارنامه‌ای قابل تحلیل در عرصه‌های مختلفی مثل خدمتگزاری، عمل به صلاح انقلاب و مردم و التزام به آرمان‌های اسلام در نزد مردم دارد. اما این گفتمان باید بتواند در گام مهم خود که میتوان در مفهوم "وحدت" آن را خلاصه کرد، سلامت عمیق جریان اصولگرایی و تلاش این گفتمان برای زیست اسلامی، انقلابی و مردمی را به رخ بکشد.

در واقع، مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، در هر انتخاباتی در منصه یک انتخاب جدید قرار دارند و تنها ملاکی که می‌تواند امکان پذیرفته شدن گفتمان‌های امتحان شده را افزایش دهد؛ اطمینان مردم از سلامت درونی یک گفتمان سیاسی و تضمینی است که این گفتمان میتواند برای ادامه حرکت صحیح خود به مردم بدهد.

اصولگرایان، منهای هر نتیجه‌ای که می‌توان آن را برای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی متصوّر بود، در صورت وحدت، گنجی گرانبهاتر به دست خواهند آورد که متضمن حیات طیبه این گفتمان و اقبال همیشگی مردم به آن خواهد بود.

و آن گنج گرانبها نهادینه‌سازی مبانی اصولگرایی در دل و خاطره مردم است. و بس واضح که این رخداد مطلوب در صورت تحقق، متضمن ادامه راه انقلاب اسلامی و اطمینان بیشتر از رفع شدن طولانی مدت تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

----------------------
مسعود یارضوی
---------------------
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول