اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهاوندیان:

رقابت دولت با بخش خصوصی سبب انحراف توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در جامعه اقتصادی کشور دنبال فضای رقابتی هستیم، گفت: رقابت دولت با بخش خصوصی سبب انحراف از توسعه پایدار است.

رقابت دولت با بخش خصوصی سبب انحراف توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد نهاوندیان ظهر امروز در همایش جایگاه بخش خصوصی در توسعه متوازن کشور و ارتقای مناطق کم‌برخوردار در محل استانداری سنندج، اظهار داشت: وظیفه دولت ایجاد فضای مساعد برای فعالیت اقتصادی است، اما در حال حاضر این فضا در کشور و به تبع آن در استان کردستان وجود ندارد.
به گفته وی وظایف دولت در بخش خصوصی باید مجددا  تعریف شود و مدیران فضای لازم را برای مشارکت بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار کشور باز کنند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه رقابت امروز دنیا رقابت بهره‌وری است، افزود: رشد پایدار و توسعه متوازن را باید در ارتقا بهره‌وری جستجو کرد، امروز وضعیت اقتصادی با 50 سال گذشته فرق کرده و شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی متفاوت‌تر از گذشته است.
نهاوندیان لازمه جهاد اقتصادی را  تلاش هوشمندانه فعالان بخش اقتصادی ذکر کرد و گفت: نکته درخشان نامگذاری سال جاری به نام جهاد اقتصادی این است که جهاد فقط به معنی کشت و کشتار و جنگ نیست بلکه جنبه‌های مختلفی دارد که جهاد اقتصادی در راستای رشد و توسعه کشور از آن جمله است، امروز فردی که ایجاد اشتغال می‌کند یک جهادگر واقعی است.
وی فرق یک سرمایه‌گذار با یک فرد عادی را در ایجاد فرصت‌های مناسب رشد و توسعه فعالیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: برای حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی در کشور، باید بر جایگاه فرهنگی بخش توسعه تاکید شود و تعریف عامه را از بخش خصوصی و نگرش جامعه را به این بخش تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی سالم می‌تواند فرصت، معنویت، پیوندهای اجتماعی و کاهش مفاسد اجتماعی را در جامعه به دنبال داشته باشد، افزود: بخش خصوصی باید در کنار توجه به تولید توجه به اخلاق را هم در دستور کار خود قرار دهد چرا که اقتصاد سیاسی در سایه عنایت و توجه به توانمندی‌های اقتصادی تضمین می‌شود.
نهاوندیان اصلی‌ترین چالش بخش خصوصی را ساختار نابهره‌ور ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به نظام بهره‌ور باید چالش‌ها را اصلاح کنیم که به بهره‌وری لازم برای رشد و توسعه پایدار برسیم و رقابت با بخش خصوصی در شان دولت نیست.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول