اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان البرز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

تهدید صادرات سبزی ایران به امارات با هشدارهای فراگیر وزارت بهداشت

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان البرز گفت: اخیرا سازمان بهداشت استان البرز اطلاعیه‌ای مبنی بر آلوده بودن سبزیهای این استان به غرف شهرداری و رستوران‌ها داده که صادرات روزانه 30 کانتینری این استان به امارات را تهدید می‌کند.

تهدید صادرات سبزی ایران به امارات با هشدارهای فراگیر وزارت بهداشت
سیدکاظم میر جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تمام سبزیهای تولیدی استان البرز با چاه‌های عمیق 150 تا 180 متری آبیاری می‌شود و حتی قطره‌ای از آب فاضلاب در زراعت‌ها و سبزیکاریهای این استان استفاده نمی‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان البرز افزود: اخیرا سازمان بهداشت این استان معلوم نیست بنا به چه استنادی به رستوران‌ها و غرف شهرداری اعلام کرده که سبزی عرضه و خریداری نشود.
وی تصریح کرد: اگر سازمان بهداشت به موارد مشکوکی برخورد کرده باید در آن منطقه با آن مقابله کند و عمومی برخورد کردن با این مسئله به ضرر کشاورزان و صادرکنندگان است.
این تولید‌کننده و صادرکننده میوه و سبزی افزود: روزانه 20 تا 30 کانتینر کاهو، سبزی، کلم، کرفس از این استان به کشورهای امارات و بحرین صادر می‌شود و بیم آن می‌رود که این نوع اقدامات و هشدارهای بررسی نشده این امکان را از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان بگیرد.
وی افزود: چند سال پیش هم دقیقا همین مسئله اتفاق افتاد و کشور امارات متحده عربی میوه‌ها و سبزیهای ایران را خریداری نکرد.
میرجلیلی افزود: چند سال پیش روزانه چندصد هزار تن میوه و انواع سبزی به کشور امارات صادر می‌شد، اما از سال گذشته کشور امارات چندین محموله سیب و سبزی ایرانی را برگشت داده و تاکنون واردات آن را ممنوع کرده است.
میرجلیلی گفت: در حال حاضر 20 هزار نفر تولید‌کننده در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت درگیر تولید سبزی در این استان هستند که تاکنون از هیچ دل‌درد و یا سردردی گله نداشته‌اند.
این صادرکننده خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در مقابله با چنین موضوعاتی باید منطقی برخورد کرده و موجب متضرر شدن کشاورزان و از بین رفتن بازارهای صادراتی نشود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان البرز تصریح کرد به دنبال اطلاعیه سازمان بهداشت استان البرز قیمت سبزی در این استان به شدت کاهش یافته و مشتری برای خرید پیدا نمی‌شود.
 انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول