اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 6 سال؛

احداث راه‌آهن اردبیل 33 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ با گذشت شش سال از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن میانه ـ اردبیل این پروژه 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احداث راه‌آهن اردبیل 33 درصد پیشرفت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه در اردبیل اظهار داشت: این پیشرفت بیشتر در بخش زیرسازی بوده و با توجه به اینکه اصل کار در پروژه‌های راه‌آهن نیز تامین زیرساخت‌هاست کارهای انجام شده مطلوب به نظر می‌رسد.
وی ادعای نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس در افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل طی10 سال آینده بیان داشت: زودتر از این موعد می‌توان راه‌آهن را با تامین اعتبار مناسب تکمیل کرده و به بهره‌برداری رساند اما در پروژه‌های عمرانی تعیین موعد همراه با ریسک است.
این مسئول گفت: راه‌آهن اردبیل که عملیات اجرایی آن از شش سال پیش آغاز شده با پیش‌بینی 456 میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است به طوری که پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طول 36 کیلومتر 47 درصد است.
بیگدلو پیشرفت قطعه دو را به طول 14 کیلومتر همراه با پیشرفت 17 درصدی اعلام کرد و افزود: قطعه سوم این پروژه به طول 20 کیلومتر به طور میانگین هشت درصد پیشرفت دارد و قطعه چهار و پنج پروژه راه‌آهن اردبیل به ترتیب با 36 و 27 کیلومتر 37 و 78 درصد پیشرفت دارد.
وی پیشرفت قطعه شش راه‌آهن اردبیل را به طول 26 کیلومتر حدود 62 درصد اعلام کرد و ابراز داشت: هر چند نمی‌توان در مورد افتتاح آن وعده‌ای مشخص کرد اما تمام تلاش برای جذب اعتبارات و روند اجرایی پروژه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون استانداری اردبیل در مورد راه اصلی اردبیل به سرچم نیز اظهار داشت: این پروژه از سال 79 و با برآورد اولیه یک هزار و 800 میلیارد ریال آغاز شده و تا کنون بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن انجام شده است.
بیگدلو اعتبار امسال این پروژه را 125 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در یک سال مدیریت استاندار اردبیل این پروژه بیش از 30 درصد  افزایش اعتبار و رشد فیزیکی داشته به طوری که در 10 سال گذشته بیش از 275 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه سرمایه‌‌گذاری شده است.
وی پروژه راه اصلی خلخال – فیروز‌آباد را دارای پیشرفت 35 درصدی اعلام کرد و بیان داشت: برای این پروژه که از سه سال پیش آغاز شده اعتبار ملی تخصیص یافته به طوری که امسال نیز 238 میلیارد ریال برای اجرایی شدن آن تخصیص یافته که تا سه سال آینده به بهره‌برداری رسیده و در اختیار اهالی قرار می‌گیرد.
این مسئول در مورد پروژه چهار خطه کردن راه مشگین‌شهر – اردبیل نیز اظهار داشت: این پروژه 105 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ابلاغ شده که عملیات اجرایی آن همچنان ادامه دارد.
بیگدلو در مورد پروژه‌های امور آب به ویژه خط انتقال و شبکه زهکشی سقزچی اضافه کرد: این پروژه به صورت کامل عملیاتی شده و عملیات احداث ساختمان سد عمارت نیز در گرمی در حال اجراست.
وی بیان داشت: ‌امسال 12 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بدنه سد عمارت تخصیص یافته تا اجرای آن تقویت شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل احداث سد گیوی با پیشرفت 63 درصد را یادآور شد و افزود: علاوه بر تخصیص 12 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی قرار است 15 میلیارد تومان از محل خشکسالی و 20 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به این پروژه کمک شود تا این مجموعه به مرحله آبگیری برسد.
بیگدلو مجموع اعتبارات حوزه آب منطقه‌ای را 216 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ این اعتبارات در سال گذشته حدود 140 میلیارد تومان بوده است.
معاون عمرانی استانداری اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن طرح زهکشی در مجموعه سد گیوی نیز امسال 8 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و با اجرایی شدن آن توسعه بخش کشاورزی در پایین دست این سد انجام شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول