اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

یک کارشناس بانکی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:

حباب 65 هزار تومانی در بازار سکه؛ بانک مرکزی وارد عمل شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس بانکی با بیان اینکه هم‌اکنون در بازار سکه 65 هزار تومان حباب وجود دارد از مسئولان بانک مرکزی خواست برای شکست حباب وارد بازار شوند.

حباب 65 هزار تومانی در بازار سکه؛ بانک مرکزی وارد عمل شود
فرید ضیاءالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره افزایش قیمت طلا در بازار داخلی با وجود ثبات و تعطیلی این نرخ در بازارهای جهانی، اظهار داشت:‌ قیمت طلادر هفته‌های اخیر به دلیل رشد بهای این فلز در بورس‌های بین‌المللی در بازار داخل کشور نیز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این افزایش تا حدودی همراستا با افزایش بهای جهانی طلا بوده افزود: محاسبه نرخ طلا با فرمول (هر اونس طلا در بازار جهانی x نرخ دلار در بازار آزاد x 0.2396 = قیمت واقعی فروش سکه) نشان می‌دهد سکه امروز در بازار داخلی 66 هزار تومان حباب دارد.
این کارشناس بانکی در ادامه به محاسبه قیمت واقعی سکه در بازار داخلی با استفاده از روش مذکور پرداخت و گفت: اگر این اعداد را در فرمول به این روش بگذاریم قیمت سکه یک بهار در بازار داخلی می‌شود 546 هزار و 238 تومان که این نرخ با لحاظ 5 هزار تومان مزد ساخت نیز به 551 هزار و 238 تومان می‌رسد. (1856.51x 1228x0.2396= 546238 )
ضیاءالملکی تصریح کرد:‌ اگر امروز قیمت فروش سکه در بازار آزاد 616 هزار تومان باشد در حقیقت باید گفت که سکه در بازار 64 هزار و 761 تومان حباب دارد.
این کارشناس بانکی درباره روش مورد استفاده برای شکست حباب در بازار سکه، اذعان داشت: بانک مرکزی برای کنترل سکه از دو روش می‌تواند وارد عمل شود.
به گفته وی، بانک مرکزی می‌تواند با افزایش عرضه سکه در شعب منتخب بانک ملی و یا افزایش نرخ‌های سود سپرده در شش ماه باقی مانده از سال 90 به این آشفتگی‌ها در بازار خاتمه دهد.
ضیاءالملکی نوسانات بازار طلا را به خاطر کاهش نرخ‌های سود سپرده‌ها دانست و بر ضرورت جلوگیری از این نوسانات تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به دلیل تعطیلی بورس‌های بین‌المللی برای فروش مشابه روز گذشته 1856.81 دلار و برای خرید 1854.65 دلار قیمت‌گذاری شده است.
اما درحالی که بازارهای جهانی امروز تغییر نرخی نداشته‌اند و در تعطیلات به سر می‌برند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نسبت به دیروز چه در بازار آزاد و چه در بازار رسمی افزایش یافت.
بانک مرکزی ضمن اینکه امروز قیمت فروش انواع سکه در بانک ملی را افزایش داده نرخ پایه سکه یک بهار آزادی را 580 هزار تومان تعیین کرده که این سکه با پرداخت 23 هزار و 200 تومان مالیات برارزش افزوده با قیمت نهایی 603 هزار و 200 تومان فروخته می‌شود.
خریداران نیم سکه نیز امروز برای خرید این سکه در بانک ملی 286 هزار تومان پرداخت میکنند که از این نرخ 275 هزار تومان بعنوان نرخ پایه و 11 هزار تومان بعنوان ارزش افزوده اخذ شده است.
ربع سکه با نرخ پایه 144 هزار تومان، ارزش افزوده 5 هزار و 760 تومانی و در نهایت با قیمت 149 هزار و 760 تومان در شعب منتخب بانک ملی فروخته می‌شود.
سکه گرمی نیز با نرخ پایه 74 هزار تومان و ارزش افزوده 2 هزار و 960 تومانی با قیمت نهایی 76 هزار و 960 تومان فروخته می‌شود.
در بازار آزاد نیز امروز سکه طرح قدیم با بهای 630 هزار تومان، طرح جدید 616 هزار تومان، نیم سکه 292 هزار تومان، ربع سکه 155 هزار تومان و سکه گرمی 80 هزار تومان برای فروش عرضه می‌شود.
هم‌اکنون در بازار سبزه میدان هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 55 هزار و 520 تومان فروخته می‌شود.

انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول