اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع):

ایجاد نهضت ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه خاطرات ایثارگران گنجی است که هنوز کاملاً استخراج نشده است، گفت: باید تمام توان نهضت جمع‌آوری اسناد و خاطرات ایثارگران را به سرانجام برسانیم.

ایجاد نهضت ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران ضروری است
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان باحضور در همایش سراسری معاونان پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دفاع مقدس درخشان‌ترین نقطه تاریخ ایران است و باید با تمام توان مستندات و خاطرات ایثارگران را جمع‌آوری کنیم.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) افزود: نخستین، ساده‌ترین و ضروری‌ترین قدم، تاریخ نقلی و ضبط خاطرات بدون تحریف و کم و زیاد کردن حاشیه رخدادهای دوران دفاع مقدس است تا بتوان منابع لازم را برای قدم‌های بعدی فراهم و حتی برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت؛ زیرا هر روز یادگاران دوران سراسر افتخار حماسه هشت سال دفاع مقدس از میان ما می‌روند و برخی از خاطرات ناگفته می‌ماند.

این استاد دانشگاه، نوشتن تاریخ تحلیلی دوران دفاع مقدس و در نهایت پیدا کردن فلسفه تاریخ جبهه و جنگ و یافتن راه آینده را با استفاده از تحلیل‌های صورت گرفته، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: نقل خاطرات جنگ باید به صورت یک فرآیند درآید و ذکر این خاطرات به عنوان عبادت تلقی شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش تحلیل تاریخ جنگ کار جدی انجام نشده است، افزود: حوادث تاریخی اگر رنگ عاطفی به خود نگیرند ماندگار نمی‌شود اما این به تنهایی کافی نیست و توجه به بعد عقلانی جنگ نیز باعث ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

عضو شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: در نوشتن مطالب باید به ذائقه‌های مختلف توجه کرد و از تحلیل‌های متفاوت و منتقدانه آزرده ‌خاطر نشد، زیرا نقد، بهترین ابزار برای ترویج یک فرهنگ و ایده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول