اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

بیشتر جمعیت آسیب‌پذیر در پارک‌ها هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: بیشتر جمعیت آسیب‌پذیر در پارک‌ها هستند بر این اساس تصمیم گرفتیم تا برنامه‌هایی در این گونه مکان‌ها برگزار کنیم.

بیشتر جمعیت آسیب‌پذیر در پارک‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسن کرمی با اشاره به اقدامات کمیته مقابله‌ای شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان اظهار داشت: در این کمیته که دستگاه‌هایی نظیر نیروی انتظامی، دادگستری، اداره اطلاعات و سپاه حضور دارند فعالیت‌های بسیار خوب و موثری در زمینه کشف مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان اصفهان در مرکزیت کشور تصریح کرد: به لحاظ اینکه اصفهان از نظر جغرافیایی کریدور شمال و جنوب کشور است هم عبور مواد از این استان و هم ریزش در آن زیاد است که با کمک نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها کنترل و نظارت بر مناطق کویری و مسیرهای صعب‌العبور را تقویت کرده و سعی کرده‌ایم تا خلاء‌های نظارتی را به بهترین نحو ممکن پر کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان مبلغ 700 میلیارد ریال را در اختیار سازمان زندان‌های استان قرار داده تا محلی اختصاصی را برای زندانیان مرتبط با مواد مخدر آماده کند که این محل در منطقه اسد آباد در نظر گرفته شده که با ظرفیت بالغ بر 75هزار نفر در حال آماده‌سازی است و پیش‌بینی میشود تا پایان سال راه‌اندازی شود.
وی برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، مصادره اموال قاچاقچیان و اعدام 11 قاچاقچی مواد را از دیگر اقدامات مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون ذکر کرد و بیان داشت: این اقدامات یک هشدار جدی برای تمام کسانی که در راه تهیه و توزیع و قاچاق مواد افیونی قدم بردارند، است.
کرمی به اجرای برنامه کوه گشت خانوادگی با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: مراسم‌هایی در محیط‌های دانشگاه‌های، علمی و تخصصی برپا می‌شود، اما نکته مهم این است که در این گونه مکان‌ها افراد در معرض خطر وجود ندارند تا پیام‌های ما را بشنوند.
وی ادامه داد: بیشتر جمعیت آسیب‌پذیر در پارک‌ها هستند بر این اساس تصمیم گرفتیم تا برنامه‌ای را به همین مناسبت در این گونه مکان‌ها برگزار کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تعداد مواد افیونی در جهان اضافه کرد: در حال حاضر برابر اعلام نظر کارشناسان چیزی نزدیک به یک هزار و 600 نوع مواد مخدر و تحریک‌کننده در جهان وجود دارد که البته به دلیل پیچیدگی، شناخت بسیاری از آنها برای کارشناسان دشوار است.
وی با بیان اینکه به طور معمول مواد مخدر به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: مواد مخدر سنتی بیشتر جسم انسان را سست و بیحال می‌کند اما مواد مخدر صنعتی و به خصوص شیشه علاوه بر جسم به روح و روان آسیب می‌زند و باعث می‌شود تا فرد مصرف‌کننده دست به جرم و جنایت بزند.
کرمی به پایین آمدن قیمت مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و افزود: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که قیمت تریاک تا 96درصد افزایش یافته اما بر خلاف آن قیمت مواد مخدر صنعتی که از اثرات مخرب‌تری برخوردار است پایین آمده است که این نشان از نقشه شوم استکبار جهانی برای گرایش معتادان به این سمت و سو و ناامن کردن جامعه ما دارد که باید مسئولان و مردم با هوشیاری بیشتری در زمینه مقابله و پیشگیری قدم بردارند.
وی بر لزوم مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌های مقابله‌ای یک شماره تلفن برای ارتباط با مردم دارند که مانند 110 اطلاعات و اخبار در مورد باندهای قاچاق و توزیع‌کنندگان را دریافت و با کار عملیاتی نسبت به انهدام و دستگیری آنها اقدام می‌کنند که از مردم تقاضا دارم تا از طریق با این شماره تلفن‌ها ما را در مبارزه بهتر و جدیتر یاری کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول