اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

نشست خبری عصر سوره ویژه بیداری اسلامی/1

تقدیر حوزه هنری از خالقان آثار هنری با موضوع «بیداری اسلامی»

خبرگزاری فارس: قربانی با اعلام جدول‌ زمان‌بندی عصر سوره با عنوان «بیداری اسلامی» گفت: در مراسم اختتامیه عصر سوره از هنرمندان خالق آثار با موضوع بیداری اسلامی تقدیر می‌شود.

تقدیر حوزه هنری از خالقان آثار هنری با موضوع «بیداری اسلامی»
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، نشست خبری عصر سوره با عنوان «بیداری اسلامی» دقایقی پیش در گالری عکاسان حوزه هنری با حضور محمد حمزه‌زاده معاون هنری، حبیب ایل‌بیگی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری و علی قربانی مدیر محافل و جشنواره‌ها برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست خبری علی قربانی مدیر محافل و جشنواره‌ها به تشریح برنامه‌های عصر سوره به عنوان بیداری اسلامی پرداخت و گفت: عصر سوره با عنوان «بیداری اسلامی» طی 4 روز از 27 شهریور تا 30 شهریور 90 از سوی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گفته قربانی برنامه‌ها طی این 4 روز در حوزه هنری در سالن‌های مختلف به اجرا درمی‌آید و صبح‌ها مختص بازدید از گالری‌ها است.

* تقدیر حوزه هنری از هنرمندان خالق آثار در با موضوع بیداری اسلامی

وی در ادامه سخنان خود گفت: حوزه هنری قصد دارد علاوه بر برنامه‌های این روز از هنرمندان شاخصی که درباره بیداری اسلامی آثاری خلق کرده‌اند، تقدیر کند که البته نام این هنرمندان در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
قربانی در خاتمه سخنان خود با اشاره به بخش کودک و نوجوان یادآور شد: ویژه برنامه‌ای طراحی شده که کودکان و نوجوانان طی 4 روز می‌توانند با ورود به محوطه حوزه هنری از این برنامه‌ها استفاده کنند؛ همچنین بسته فرهنگی از تولیدات حوزه هنری شامل فیلم و کتاب به تعداد 10 هزار بسته آماده شده که طی 4 روز به مخاطبان اهدا خواهد شد.

* برنامه‌های روز نخست عصر سوره

قربانی به جدول زمان بندی عصر سوره «بیداری اسلامی» اشاره و اضافه کرد: برنامه‌های روز 27 شهریور شامل شب شعر طنز در حلقه رندان در تالار اندیشه، شب شعر بیداری اسلامی در فضای سبز از ساعت 19 تا 20 شب خاطره و اجرای گروه همخوان محراب در تالار سوره از ساعت 17 تا 19، نمایش و نقد فیلم سینمایی قلمرو بهشت به کارگردانی ریدلی اسکات در سالن شماره 2 تالار اندیشه از ساعت 15 تا 18، نمایش کاریکاتور در گالری ابوالفضل قالی از ساعت 9 تا 21، نمایش عکس بیداری اسلامی در گالری شماره یک خانه عکاسان از ساعت 9 تا 21، ویژه برنامه مختص گروه سنی کودکان و نوجوانان در ایوان آینه از ساعت 17 تا 19، نمایش خیابانی خیابان یک‌طرفه به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور از ساعت 17.30 تا 18.30 در محوطه باز حوزه هنری، نمایشگاه تابلو مقالات در گالری شماره 2 خانه عکاسان از ساعت 9 تا 21 و کارگاه نقاشی و گرافیک از ساعت 11 تا 17 در محوطه باز حوزه هنری و برنامه نهایی نخستین روز عصر سوره، نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی در راستای بیداری اسلامی از ساعت 9 تا 21 در گالری سوره و اندیشه برگزار خواهد شد.

* برنامه دومین روز از عصر سوره

قربانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در روز نخست ابراز داشت: در روز دوم یعنی 28 شهریور شاهد برگزاری کنسرت موسیقی علیرضا عصار از ساعت 20 تا 21، شب شعر بیداری اسلامی از ساعت 19 تا 20 در فضای سبز، همایش امواج بیداری و اجرای گروه محراب در تالار سوره، نمایش و نقد فیلم سینمایی بیگانگان به کارگردانی علی رافعی از ساعت 15 تا 17 در سالن شماره 2 اندیشه، نمایشگاه کاریکاتور و عکس بیداری ویژه برنامه کودکان و نوجوانان و نمایش خیابانی محله نامبارک به کارگردانی خیرالله تقانی‌پور، نمایشگاه تابلو مقالات کارگاه نقاشی و گرافیک و نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی از جمله برنامه‌های روز دوم عصر سوره خواهد بود.

* برنامه روز سوم عصر سوره

مدیر محافل و جشنواره‌ها به برنامه‌های روز سوم یعنی بیست‌ونهم شهریور اشاره و تصریح کرد: دومین کنسرت موسیقی علیرضا عصار از ساعت 20 تا 21، شب شعر بیداری اسلامی، نمایش و نقد فیلم شکارچی شنبه کاری از پرویز شیخ تادی، نمایشگاه کاریکاتور، نمایشگاه عکس بیداری اسلامی، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان، نمایش خیابانی پرواز با تاخیر به کارگردان خیرالله تقانی‌پور، نمایشگاه تابلو مقالات، کارگاه نقاشی و گرافیک و نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی بخشی از برنامه‌های روز سوم خواهد بود.

قربانی افزود: سی‌ام شهریور یعنی اختتامیه عصر سوره با اجرای کنسرت موسیقی علیرضا عصار از ساعت 19.30 آغاز خواهد شد و از جمله برنامه‌های روز چهارم می‌توان به شب خاطره و اجرای گروه هم‌خوان محراب، نمایش و نقد فیلم سینمایی 33 روز، کاری از جمال شورجه، برپایی نمایشگاه کاریکاتور، نمایشگاه عکس بیداری ویژه برنامه کودک و نوجوان، نمایش خیابانی دعوت، نمایشگاه تابلو مقالات، کارگاه نقاشی و گرافیک و نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی بخش‌هایی از برنامه‌های روز چهارم عصر سوره هستند.
قربانی گفت: از روز دوشنبه تا پایان روز سی‌ام شهریور اجرای موسیقی علیرضا عصار در سالنی با فراگیری 750 نفر را شاهد خواهیم بود. عصار در این برنامه به اجرای قطعاتی از اشعار اقبال لاهوری برای نخستین بار و اجرای قطعات دیگر می‌پردازد.

*27، 28 و 29 شهریور؛ برگزاری شب شعر بیداری اسلامی

وی با توضیحاتی در مورد برگزاری شب شعر حوزه هنری تاکید کرد: شب شعر بیداری اسلامی روزهای بیست‌وهفتم، بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم شهریور برگزار می‌شود که در آن شاعرانی از کشورهای اسلامی و منطقه حاضر بوده و هر شب اختصاص به یک کشور دارد.
قربانی با اشاره به گالری عکس با عنوان بیداری اسلامی افزود: بالغ بر 120 عکس از مبارزات کشورهای اسلامی منطقه در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود و علاوه بر آن کارگاه نقاشی و گرافیک با حضور 30 هنرمند برجسته برگزار خواهد شد.
قربانی با اشاره به برگزاری طرح تابلو مقالات توضیحاتی داد و گفت: برگزاری نمایشگاه تابلو مقالات علاوه بر وجه هنری با هدف آگاه‌سازی مخاطب در جهت انقلاب‌های منطقه در گالری شمار 2 عکاسان به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول