اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همکاری مدیر شبکه‌های الجزیره با سازمان سیا

خبرگزاری فارس: ویکی‌لیکس در سندی از همکاری امنیتی مدیر شبکه‌های الجزیره با سازمان جاسوسی آمریکا خبر داد.

همکاری مدیر شبکه‌های الجزیره با سازمان سیا
به گزارش فارس، بر اساس سندی که از سوی پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شده است، سازمان جاسوسی نظامی آمریکا در گزارش‌هایی ماهیانه به "وضاح خنفر" مدیر شبکه‌های الجزیره اشتباهات و نقاط منفی عملکرد این رسانه‌ها را به وی اطلاع می‌داده است.
 
این سند که با شماره 05DOHA1765 منتشر شده، تاکید می‌کند که خنفر در پاسخی به گزارش‌های این سازمان در ماههای جولای، آگوست و سپتامبر سال 2005 تاکید کرده است که جدیدترین نگرانی‌های دولت آمریکا در مورد این شبکه برطرف شده و الجزیره لحن خود را آرامتر کرده است.
 
وی در این سند به توجیه لحن تند شبکه و مواضع بعضا ضد آمریکایی آن نیز پرداخته و می‌گوید که این لحن ناشی از لحن خبرنگاران و مهمانانی است که در این شبکه حاضر می‌شوند و نمی‌شود بر افکار این مهمانان مسلط شد.
 
این سند به ناراحتی دولت آمریکا از برخی گزارش‌های الجزیره در آن زمان بویژه در بخش پوشش اخبار اشاره کرده است، در همین راستا خنفر از کارمندان این شبکه خواست تا دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در مورد اولویت‌های خبری به دفتر وی اطلاع دهند، این در حالی است که در ماههای قبل از آن خبرنگاران در زمینه انتخاب اولویت‌های خود از آزادی خوبی بهره‌مند بودند. اما "عبدالعزیز المحمد" مدیر الجزیره بعد از این اتفاق نشست‌هایی با هیئت تحریریه در شبکه برگزار کرده و سعی کرد تا بر دو عامل خبرنگاران و مهمانان خبری در پوشش‌های روزانه الجزیره، کنترل بیشتری داشته باشد.
 
شبکه الجزیره اخیرا نیز در راستای سیاست‌های خبری کاخ سفید و لابی صهیونیستی با سانسور اخبار مربوط به انقلاب‌های مردمی در بحرین و یمن، اقدام به بزرگنمایی آشوب‌های خیابانی در سوریه نموده و در اقدامی غیر حرفه‌ای خود را به ارگان رسمی مخالفان دولت سوریه تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول