اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد:

سامانه اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش در انتظار حمایت مالی وزارت نفت

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از تشکیل یک کنسرسیوم جدید برای اجرای سامانه اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش خبر داد و گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص تعهدات فنی و مالی داده بود که ما امیدواریم با مساعدت وزارت نفت به این تعهدات عمل کنند.

سامانه اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش در انتظار حمایت مالی وزارت نفت
محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی در خصوص راه‌اندازی سامانه عرضه گازوئیل براساس پیمایش گفت: مجموعه وزارت نفت در زمان مسئولان قبلی اعلام کردند که انگیزه‌ای برای این کار ندارند.
وی در تشریح دلیل این عدم تمایل گفت: آنها می‌گفتند زمانی که ما با انجام این کار موافقت کردیم قیمت گازوئیل 16 تومان بود اما الان که قیمت گازوئیل افزایش یافته انگیزه‌ای برای انجام این کار نداریم.
رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت اضافه کرد: آنها انگیزه ندارند اما ما به دنبال اجرای این سامانه هستیم چنانکه کنسرسیومی برای اجرای این کار تشکیل شده است، مذاکرات انجام شده، طرح بررسی و مکانیزم اجرایی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه یک بار در ستاد هدفمندی یارانه‌ها روی اجرای این طرح به دلیلی مباحثی که در خصوص عدد و رقم‌های آن وجود داشت بحث شد، گفت: هر تصمیمی که گرفته می‌شود تبعاتی دارد چنانچه به عنوان مثال برای اجرای این طرح 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و اگر قرار باشد این هزینه از رانندگان دریافت شود قطعاً تبعاتی خواهد داشت.
رویانیان با تاکید بر اینکه مشکل ما هم در اجرا در حال حاضر همین مسائل مالی و بررسی نحوه اجرا است، اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص تعهداتی داده بود که ما امیدواریم با مساعدت وزارت نفت به این تعهدات عمل کنند.
وی افزود: این تعهدات شامل کمکهای فنی و مالی بود که در بخش فنی خوب عمل کردند اما منتظریم در بخش مالی نیز به اجرای این طرح کمک کنند.
به گزارش فارس مجموعا 700 هزار خودروی گازوئیل سوز در کشور وجود دارد. در صورت راه‌اندازی سامانه اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش قاچاق گازوئیل کاملا منتفی می‌شد چنانکه کارشناسان معتقدند با اجرای این طرح روزانه 10 میلیون لیتر از مصرف یا قاچاق گازوئیل در کشور کاسته می‌شود.
بر این اساس اگر هزینه تولید یا تامین هر لیتر گازوئیل را بین 500 تا 1000 تومان محاسبه کنیم روزانه بین 5 تا 10 میلیارد تومان از این طریق در مصرف منابع کشور صرفه‌جویی حاصل می‌شود که به معنی صرفه‌جویی سالانه 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی است.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول