اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

فولاد مارشنال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: کارخانه فولاد مارشنال اصفهان به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

فولاد مارشنال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری استان اصفهان به نزدیک شدن بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: به این منظور بیش از 7 میلیون جلد دفتر برای دانش آموزان تهیه شده است که این میزان می‌تواند نیاز 13 استان کشور را تامین کند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست کشوری را در مورد تجهیز اراضی به سیتم‌های آبیاری نوین کسب کرد، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی تا پایان سال 87  حدود 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به 53 روستا در بخش کوهستان از توابع شهرستان نایین در آخرین روز از هفته دولت آغاز شد، ادامه داد: ‌در دولت نهم و دهم پروژه‌های عمرانی خوبی در استان انجام شده است.
وی روند اجرای پروژه‌های عمرانی و از جمله گازرسانی به مناطق روستایی را مناسب ارزیابی کرد و‌ خواستار تسریع در اجرای پروژه های گازرسانی شد.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه این استان در بخش کشاورزی به رتبه‌های خوبی در کشور دست یافته است، ادامه داد: استان اصفهان رتبه نخست شیر را در کشور به خود اختصاص داده است و از سه ماه پیش تاکنون شیر این استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان حدود 900 هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال 87 به آبیاری تحت فشار مجهز بود، اضافه کرد: در دو سال اخیر حدود یک هزار و 100 هکتار از اراضی شهرستان به این سیستم تجهیز شده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های 88 و 89 حدود 30هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شد، ادامه داد: در سال جاری 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیتم تجهیز می‌شود.
ذاکر اصفهانی اظهار داشت: از سوی دولت حدود 125 میلیارد تومان برای طرح‌های آب و خاک اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 50درصد گوشت بوقلمون کشور در این استان تولید می‌شود، اظهار داشت: این استان رتبه نخست گوشت مرغ و رتبه چهارم عسل  کشور را داراست.
استاندار اصفهان از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات فرهنگی صرف ایجاد موزه دفاع مقدس شد، اظهارداشت: برای ساخت مصلی اصفهان، کاشان و گلپایگان اعتبارات خوبی از بودجه فرهنگی استان تخصیص یافت.
ذاکر اصفهانی با اشاره به 261 مصوبه سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان‌ افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات این دور از سفر، 83درصد است که 88درصد مصوبات آن اجرایی شده است.
وی گفت: 67 درصد از مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان اصفهان اجرایی شده است.
استاندار اصفهان همچنین تعداد کل مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان اصفهان را 188 مورد عنوان کرد و گفت: از این میزان 43درصد از مصوبات اجرایی شده است.
وی ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات این دور از سفر، حدود 30درصد است.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه مدیریت استان برای ایجاد کارگاه های صنعتی جدید تلاش می‌کند، اظهار داشت: عملیات اجرایی فولاد مارشنال در شرق اصفهان به زودی با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.
وی اصفهانی تصریح کرد: در استان اصفهان حدود 100 هزار واحد مسکن مهر در دست اقدام است که 22هزار از این واحدها توسط معاون اول رئیس جمهور در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: بخش عمده پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال‌جاری با تلاش مسئولان مربوطه به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول