اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی 1436 ناشنوا و کم‌شنوا در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و 436 ناشنوا و کم‌شنوا در این استان وجود دارد.

شناسایی 1436 ناشنوا و کم‌شنوا در چهارمحال‌و‌بختیاری
تهمینه اسماعیلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد 53 نفر کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان اردل،‌ 306 نفر در شهرستان بروجن، 562 نفر در شهرستان شهرکرد، 227 نفر در شهرستان‌های فارسان، 76 نفر در شهرستان کوهرنگ، 168 نفر در شهرستان لردگان و 44 نفر کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان کیار مستقر هستند.
وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان ناشنوا و کم‌شنوا زیر پوشش بهزیستی این استان گفت: هم‌اکنون تعداد 572 دانش‌آموز و 40 دانشجو ناشنوا و کم‌شنوا تحت پوشش بهزیستی این استان است.
اسماعیلیان با بیان اینکه سه کانون ناشنوایان در این استان فعال است افزود: کانون‌های ناشنوایان این استان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان فعال و به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‎کند.
معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه با تشخیص بیماری کم‌شنوایی در مراحل ابتدایی زندگی، درمان آن راحت‌تر است، گفت: 60 تا 70 درصد از علت‌های ناشنوایی و کم شنوایی در این استان ناشی از ازدواج‌های فامیلی است، در حالی که این معضل فرهنگی در مناطق روستایی بیشتر است که در این رابطه نیازمند اطلاع‌رسانی هستیم.
اسماعیلیان در رابطه با شناسایی ژن ناشنوایی، ادامه داد: ‌برای درمان کم‌شنوایی باید ژن ناشنوایی مشخص شود که البته تعدادی از این ژن‌ها شناسایی شده‌اند ولی برای درمان راه طولانی‌تر را در پیش داریم و با مهندسی ژنتیک می‌توان به درمان ناشنوایی کمک کرد که در حال حاضر در کشور در مرحله کارآزمایی بالینی این امر قرار داریم.
وی با بیان اینکه ناشنوایی یکی از معلولیت‌های پنهان است، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با پیشرفت علم درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی در این زمینه نتیجه‌بخش باشد.
اسماعیلیان با اشاره به مشکلات ناشنوایان در اجتماع و نیازمندی آنها به وجود رابط ناشنوا گفت: چنانچه در سه ماه اول تولد نوزاد، مشکلات شنوایی آن تشخیص و قبل از شش ماهگی وسایل توانبخشی در اختیارش قرار گیرد، می‌تواند در سنین مدرسه همچون افراد عادی فعالیت کرده و وارد مدرسه معمولی شود.
وی با اشاره به سیاست‌های فراروی بهزیستی در راستای حمایت از ناشنوایان، گفت: ‌ایجاد فرصت‌های شغلی و اجتماعی برابر، مناسب‌سازی محیط برای ناشنوایان، ایجاد فرصت‌های تحصیلی، تقویت مراکز و استفاده از پتانسیل ناشنوایان برای توانمندسازی آنها از سیاست‌ها و برنامه‌های پیش روی سازمان بهزیستی در حمایت از ناشنوایان و کم‌شنوایان است.
اسماعیلیان با تاکید بر ارتقای سطح آموزشی افراد و فارغ‌‌التحصیلان رشته‌های گفتاردرمانی و شنوایی‌‌سنجی گفت: با تحقق این امر به اهداف خود دست می‌یابیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول