اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بالا بردن صحت اندازه‌گیری مصرف گاز انجام شد؛

نصب دستگاه تصحیح‌کننده گاز در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز گلستان گفت: با هدف بالا بردن صحت و دقت در اندازه‌گیری مصرف گاز استان، دستگاه تصحیح‌کننده گاز در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز نصب شد.

نصب دستگاه تصحیح‌کننده گاز در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، محمد اصغری اظهار داشت: قبل از شروع قانون هدفمندی یارانه‌ها طی برنامه‌ریزی مدون به منظور بالا بردن دقت در اندازه‌گیری گاز مصرفی استان، واحد اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت دستگاه تصحیح‌کننده را برای تمام ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شهری، روستایی، واحدهای صنعتی و جایگاه‌های سی ‌ان‌ جی استان تهیه و بر روی کنتورهای توربینی نصب کرده است.
وی افزود: وقتی فشار و دمای گازها با نوسان همراه است به همان نسبت حجم تغییر میکند و کنتور توربینی، با استفاده از عامل سرعت یعنی از طریق برخورد جریان گاز با یک چرخ پره‌دار و شمارش تعداد دفعات چرخش، حجم گاز عبوری را اندازه‌گیری می‌کند.
اصغری با تشریح جزئیات دستگاه‌های تصحیح‌کننده گاز گفت: این دستگاه از برد الکترونیکی تشکیل شده و به وسیله حسگر‌هایی که در بخش فشار و دما وجود دارد برای استاندارد کردن حجم گاز مورد استفاده قرار میگیرد.
وی ادامه داد: در این رابطه وقتی که فشار و درجه حرارت گاز ثابت نبوده و این دو کمیت متغیر باشند، خطای زیادی را در اندازه‌گیری حجم گاز ایجاد میکند، بنابر این برای رفع این خطا از دستگاهی به نام تصحیح‌کننده استفاده میشود که این دستگاه طوری عمل میکند که فشار گاز را به صورت مطلق نشان داده و  قادر است مقدار جریان و حجم عبوری گاز را تحت شرایط استاندارد محاسبه و گزارش کند.
رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز استان گلستان افزود: متولی تهیه و نصب این دستگاه در شرکت گاز استان گلستان واحد اندازه‌گیری و توزیع گاز است که این واحد با  اشراف به مزایای نصب این دستگاه بر روی میتر‌ها توانست تعداد 100 دستگاه تصحیح‌ کننده را تهیه کند با نظارت دقیق کارشناسان واحد اندازه‌گیری نصب و راه‌اندازی کند تا بتواند متناسب با شرایط فشار و دمای ایستگاه‌ها علاوه بر صحت و دقت در اندازه‌گیری مصرف گاز، در صورت لزوم اطلاعات مصرف را بر اساس زمان درخواست به صورت روزانه، ماهیانه و سالیانه دریافت و بررسی کند و این امکان را به ما می‌دهد که به صورت پیوسته پارامترهایی از قبیل فشار، دما و حجم گاز را رصد کنیم.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول