اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

محمدی در آئین معرفی کتاب "نقشه نقش بر آب":

اراده‌هایی برای شکل‌گیری مجدد فتنه 88 در انتخابات مجلس وجود دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در جریان انتخابات مجلس نهم اراده‌هایی برای بازسازی فتنه 88 و شکل‌گیری مجدد آن وجود دارد.

اراده‌هایی برای شکل‌گیری مجدد فتنه 88 در انتخابات مجلس وجود دارد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای با حضور در مراسم معرفی کتاب «نقشه نقش بر‌ آب» که در خصوص سخنان رهبر انقلاب در مورد فتنه 88 برگزار شد،در سخنانی اظهار داشت: در انتخابات سال 88 همه به این مسئله واقف بودند که ما با یک اتفاق حساس و ویژه روبرو هستیم و این مسئله از همان آستانه انتخابات معلوم بود.

وی با بیان اینکه ورود رهبری به صحنه بحث‌های انتخاباتی از ویژه بودن آن حکایت داشت، افزود: رهبری حدود 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات شروع به توصیف الگو و راهنمایی کردن جامعه سیاسی و افکار عمومی پرداختند.

این کارشناس مسائل رسانه‌ای ادامه داد:‌همه در سال 88 شنیدیم که رهبری وقایع این سال را "فتنه" نامیدند ولی چرا ایشان نام این وقایع را فتنه گذاشتند سؤالی است که میشود در کتاب "نقشه نقش بر آب" پاسخ آن را پیدا کرد، همچنین میتوان در این کتاب در مورد مفهوم بصیرت مطالب خوبی را دید.

محمدی با بیان اینکه تصمیمات مختلف در طول تاریخ و در طول زمان اثر خود را نشان میدهد، اظهار داشت: یکی از ویژگیهای مهم کتاب نقشه نقش بر آب این است که به نظر میآید زمان انتشار این کتاب بسیار به موقع است.

وی گفت: در شرایط کنونی ما نیاز به بازخوانی مسائل فتنه داریم و بازخوانی سخنان و تصمیمات رهبری در طول فتنه که بسیار هم مهم است برای ما راهگشا خواهد بود.

این کارشناس مسائل رسانه‌ای یادآور شد که ما در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم و اراده‌هایی هم وجود دارد برای بازسازی فتنه 88 و یا شکل‌گیری مجدد آن که نباید این مسئله را فراموش کنیم.

محمدی اظهار داشت: بازیگران سیاسی احساس میکنند شرایط برای آنچه که در سال 88 در کشور ایجاد شد، باز هم بوجود آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید سعی کنیم که در حد وسع‌مان ابعادی از مدیریت فتنه 88 را مرور و تحلیل کنیم افزود: ما باید تحلیل محتوایی در مورد مدیریت رهبری در جریان فتنه 88 انجام دهیم که این مسئله مستلزم کار تحقیقی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با ذکر این نکته که هنوز هم اسنادی در مورد فتنه 88 بدست میآید که کاملا جدید است، گفت: کتاب "نقشه نقش بر آب" کمک میکند تا قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم.

محمدی تصریح کرد: مدیریتی که در فتنه 88 انجام شد، بزرگتر از خود فتنه بود لذا باید توجه جدیتر به کتاب نقشه نقش بر آب داشته باشیم.

وی در عین حال یادآور شد که رهبری اولین کسی بود که حوادث سال 88 را فتنه نامید و شاید خیلی‌ها فکر نمیکردند در زمان خودشان ببینند که مثلا ببینند که خواص تصمیمات اشتباه میگیرند.

این کارشناس مسائل رسانه‌ای در ادامه با بیان اینکه رهبری در جریان فتنه با گروه‌های مختلف و به زبان‌های متفاوتی سخن گفتند اظهار داشت: در کتاب "نقشه نقش بر آب" مخاطب سخنان رهبری 3 گروه هستند که یک گروه از این‌ها توده مردم‌اند.

محمدی خواص را یکی از گروه‌های مخاطب سخنان رهبری در جریان فتنه معرفی کرد و ادامه داد: ماجرای خواص در سال 88 ماجرای مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی اظهار داشت: دسته سوم از افرادی که مخاطب سخنان رهبری قرار گرفتند مسئولین کشور بودند و البته دسته چهارمی هم وجود دارد که این دسته مخاطبان خارجی هستند.

این کارشناس مسائل رسانه‌ای گفت: در بیانات رهبری مشاهده میکنیم که ایشان در ابتدا از مردم برای حضور در انتخابات تشکر میکنند و بعد از آن هم ایشان از مردم میخواهند که نسبت به اقدامات دشمن بصیرت داشته باشند و سپس ایشان مردم را به وحدت دعوت میکنند.

محمدی در پایان سخنانش گفت: بخش دیگر از سخنان رهبری خطاب به مردم این است که ایشان مردم را جمع‌کننده فتنه میدانند و میگویند که توده مردم فتنه را جمع خواهند کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول