اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سارقان پشت چراغ قرمز کیف رانندگان را میزدند

خبرگزاری فارس: 3 سارق سابقه دار پشت چراغ‌های قرمز اقدام به باز کردن در خودروها و سرقت اموال رانندگان میکردند.

سارقان پشت چراغ قرمز کیف رانندگان را میزدند
به گزارش خبرنگار حوادث فارس، 4 خرداد امسال زن میانسالی به کلانتری 160 خزانه  مراجعه کرد و پس از تنظیم شکایتی به مأمور کلانتری گفت: ساعت 19 روز گذشته در چهارراه بعثت با خودرو شخصیام پشت چراغ قرمز بودم که 2 نفر موتورسوار در مقابل تعدادی از شهروندان که مثل من پشت چراغ قرمز بودند، در یک چشم برهم زدن در عقب ماشین را باز کرده و کیفم را که روی صندلی بود برداشته و خیلی سریع با موتورسیکلت از آنجا فرار کردند.

وی ادامه داد: داخل کیفم دسته چک، شناسنامه، گذرنامه، فیش مکه، مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد، 30 گرم طلا، تعداد 7 عدد عابر بانک، گوشی تلفن همراه، کارت و مدارک خودرو، کارت سوخت و یک سری لوازم شخصی ام بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری و دستور هاشمیان دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان مبارزه با کیف‌قاپی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مأمور رسیدگی به این پرونده و شناسایی و دستگیری متهمان شدند.

کارآگاهان در ابتدا سوابق تعداد زیادی از افراد سابقه‌دار بررسی کرده، تحقیقات میدانی را نیز در دستور کار خود قرار داده و هم زمان، با تهیه تصاویر دوربین مداربسته شهری در چهارراه، مالباخته را به پایگاه دعوت کرده که این زن تصاویر به دست آمده را متعلق به همان سارقان معرفی کرد.

در ادامه درباره شناسایی این افراد پس از بررسی‌های بسیار مشخص شد که متهمان به اسامی بهروز، رامین و مهرداد در سال گذشته و جاری دارای سابقه اتهامی و دستگیری هستند.

مهرداد به اتهام موارد سوء اخلاقی و آزار و اذیت در تاریخ 19 تیر توسط کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده بود و پس از رسیدگی موضوع اتهامیاش، به زندان محکوم شده بود و هم اکنون در زندان به سر میبرد.

همچنین مشخص شد 2 متهم دیگر نیز یعنی بهروز و رامین در سال گذشته به اتهام کیف‌قاپی دستگیر شده که پس از طی مراحل قضایی و محکومیت، به زندان و جریمه محکوم شده بودند و این 2 نفر نیز در زندان به سر می‌بردند. اما، بهروز و رامین پس از جلسات و صدور آرای اولیه، با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بودند و در مدت زمان آزادی، اقدام به سرقت به شیوه گذشته خود کیف قاپی می‌کردند.

با توجه به اتهامات جدید این افراد و با هماهنگی قضایی، متهمان جهت انجام تحقیقات پلیسی از زندان به پایگاه هفتم منتقل شدند.

با انتقال متهان به پایگاه و انجام تحقیقات مقدماتی مالباخته به پایگاه دعوت شد که متهمان در مواجهه حضوری مورد شناسایی وی قرار گرفتند.

متهمان با توجه به اظهارات شاکی و سایر مدارک موجود به ده‌ها فقره سرقت به شیوه فوق در محدوده میدان بهمن، کیانشهر، خیابان 17 شهریور، میدان شوش، سه راه افسریه و غیره اعتراف کردند. با این اعترافات تا کنون تعداد بیش از 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان گفت: در اظهارات متهمان معلوم شد این افراد فاقد سابقه اعتیاد بوده و مجرد هستند و در منزل پدری خود زندگی می‌کنند و انگیزه آنان از سرقت، مالی بوده که وجوه به دست آمده را اغلب خرج بی بند و باری و خوش گذرانی‌شان می‌کردند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول