اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بررسی عرفان‌های نوظهور در ویژه‌نامه «پرده‌برداری از فرقه‌های دروغین»

خبرگزاری فارس: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در ویژه‌نامه‌ای که در پایگاه خود قرار داده به بررسی عرفان‌های نوظهور تحت عنوان «پرده‌برداری از فرقه‌های دروغین» پرداخته است.

بررسی عرفان‌های نوظهور در ویژه‌نامه «پرده‌برداری از فرقه‌های دروغین»
به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اعلام کرد: با هدف آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی اذهان عمومی به خصوص جوانان «پرده‌برداری از فرقه‌های دروغین» را در اختیار کاربران پایگاهش قرار میدهد.
بنابر این گزارش، این موسسه اعلام کرد: «تبیان» پس از مباحث و تحقیقاتی که در زمینه عرفان‌ها و فرقه‌های کاذب انجام داده اقدام به آسیب‌شناسی این فرق در غالب ویژه‌نامه کرده است تا با مطالعه آن، بتوان با شناخت هر چه بیشتر اهداف و تبعات این دیدگاه‌ها به تشخیص درست و صحیح نائل آمد.
در این ویژه‌نامه، علاوه بر مصاحبه با آقای دکتر ادبی محقق و پژوهشگر بین‌المللی در زمینه فرقه‌های نوظهور، به بررسی علل گرایش افراد، ریشه دروغین این نوع باورها، نمادها و زیرساخت‌های تشکیل این گروه‌ها و اهداف آنها و راهکارهای مقابله با آن پرداخته میشود تا با شناخت ضعف‌های اطلاع رسانی در این حیطه بتوانیم هر چه بیشتر افراد جامعه را از خطرهای این موج منفی در امان نگه داریم و هر فرد با مسئولیت‌شناسی در راستای تحقق بخشی به اهداف دین اصیل اسلام گام بردارد.
گفتنی است، علاقمندان جهت مشاهده این ویژه‌نامه می‌توانند به نشانی سایت تبیان مراجعه کنند.
بنابر این گزارش، بدون شک وجود عرفان‌های کاذب در جامعه به‌ویژه محیط دانشگاهی یکی از خطرات مهم است که از دلایل جذابیت این گروه‌ها می توان به وعده و وعیدها، فرار از موقعیت فعلی از جمله فرار از مشکلات خانوادگی، بمباران محبت از سوی این گروه‌ها، تصور ایجاد رابطه‌ای نزدیک با خدا، احساس بهبود وضع زندگی، تحول فردی و توجه به علاقه فردی نوعاً جذاب و... اشاره کرد.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول