اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت:

راهی نوین در روابط مطبوعاتی ایران و کویت آغاز شد

خبرگزاری فارس: نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: با سفر 14 نفر از روزنامه‌نگاران کویتی به ایران، شکل تازه‌ای از روابط مطبوعاتی بین ایران و کویت آغاز شد.

راهی نوین در روابط مطبوعاتی ایران و کویت آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سمیر ارشدی امروز در حاشیه دیدار این هیئت مطبوعاتی با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: این گروه شامل 14 نفر از سردبیران و روزنامه نگاران توانمند کویت هستند که از سه شنبه گذشته برای آشنایی با مواضع فرهنگی به ایران آمده‌اند.
وی افزود: رسانه‌های مطبوعاتی که این روزنامه‌نگاران در آن اشتغال دارند تنها به کویت محدود نمی‌شود بلکه در کشورهای منطقه و اطراف خلیج فارس نیز این نشریات توزیع می‌شوند.
نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت بیان کرد: این هیئت مطبوعاتی روز گذشته با رئیس جمهور ایران و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه دیدار کردند که خبر آن به صورت گسترده امروز در نشریات کویت همراه با عکس به چاپ رسید و توزیع شد.
وی از جمله برنامه‌های دیگر این هیئت مطبوعاتی را بازدید از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) و دیدار با مسئولین حوزه علمیه قم عنوان کرد.
ارشدی با اشاره به دیدار این گروه با آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ایشان به همگرایی جهان اسلام و اهمیت تفاهم و احیای پیوند سابق با دانشگاه الازهر تاکید داشت.
وی افزود: دانشگاه الازهر نیم قرن گذشته با ایران تعامل داشته که به دلیل پاره‌ای از مشکلات این ارتباط قطع شده بود، اما اکنون با توجه به بهار عربی و بیداری اسلامی در حال احیا و ارتباط مجدد است.
نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت با بیان اینکه روزنامه‌نگاران پس از بازدید از کشور ایران اسلامی به صورت مستقیم اخبار خود را از ایران تهیه می‌کنند گفت: پیش از این روزنامه‌نگاران با ایران اسلامی در ارتباط نبودند و اخبار خود را از طریق واسطه و رسانه‌های غربی دریافت می‌کردند.
وی ادامه داد: این هیئت مطبوعاتی پس از بازدید از شهر قم به اصفهان سفر کرده و با استاندار اصفهان دیدار و سپس به بازدید از دانشگاه اصفهان و مناطق گردشگری این شهر می‌پردازند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول