اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد:

افتتاح 300 میلیارد ریال طرح‌های عمران شهری

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: در آینده‌ای نزدیک طرح‌های عمران شهری که 20 تا 30 میلیارد تومان پروژه شامل تقاطع‌های غیرهمسطح، مرکز کنترل ترافیک و لندفیل در محمد آباد است، به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 300 میلیارد ریال طرح‌های عمران شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث گازرسانی به الموت و طارم، اقدامات صورت گرفته جای تشکر دارد و انتظار است با توجه به اینکه موانع کار برطرف شده مابقی تشریفات تا جایی که امکان دارد، حذف شود.
وی ادامه داد: در سه دوره سفر دولت به استان قزوین در خصوص گازرسانی به الموت و طارم وعده داده شد و بنده نیز وقتی برای نخستین بار در دهه فجر سال 88 به الموت رفتم اولین مطالبه گازرسانی بود و امروز باید این نوید را به مردم آن منطقه داد که این کار صورت می‌گیرد.
استاندار قزوین با اشاره به تعیین زمان برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مناطق الموت و طارم عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک برای بهره‌برداری از طرح‌های عمران شهری که 20 تا 30 میلیارد تومان پروژه شامل تقاطع‌های غیرهمسطح، مرکز کنترل ترافیک و لندفیل در محمد آباد است، بنا داریم از وزیر دعوت کنیم که اگر پروژه گازرسانی به الموت و طارم نیز آماده باشد 10 تا 12 روز دیگر زمانی مناسب برای آغاز عملیات اجرایی پروژه است.
وی افزود: در خصوص شهرک خرمدشت نیز پیگیریهایی دارد صورت میگیرد و در بحث گازرسانی به روستاهای منطقه آوج و آبگرم نیز از سوی معاونت برنامه‌ریزی پیگیری در حال انجام است.
عجم در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آثار تاریخی اظهار کرد: موضوع باغ فرهنگی پروژه‌ای است که همه مدیران باید کمک کنند تا شهر نفسی بکشد و این آثار تاریخی و فرهنگی که وجود دارد اگر جدی گرفته نشود مشکلات زیادی بر آن بار میشود و هم اکنون نیز طرح‌های عمران شهری میخواهد اجرا شود با موانعی در این خصوص روبروست.
وی به بهره‌برداری از بیمارستان ولایت اشاره و اعلام کرد: بیمارستان ولایت در آستانه بهره‌برداری است و کار نیروی انسانی در حال انجام است و باید فرصتی گذاشته شود و با حضور یکی از مقامات کشوری این بیمارستان افتتاح شود.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: طرح‌های بسیاری در حوزه صنعت، کشاورزی مسکن، راه و بهداشت و درمان قابل افتتاح و بهره‌برداری است که پروژه‌های مهم و پرحجمی است و در حوزه عمران شهری و روستایی کارهای خوبی با همت مدیران صورت گرفته است.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم پیگیری مصوبات سه سفر هیئت دولت به استان توضیح داد: ما در گذشته موضوع مصوبات سفر را با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر پیگیری میکردیم و این باید استمرار یابد و مدیران فعال‌تر با موضوع برخورد کنند.
عجم عنوان کرد: به همت نمایندگان مجلس در سال جاری اعتبار خوبی در اختیار وزرا و روسای سازمان‌ها است مدیران باید توجه کرده و پیگیری کنند و بخشی از این اعتبار را به استان آوردند و به توسعه و عمران استان کمک شود.
وی اضافه کرد: همچنین پایانه صادراتی و بارانداز ملی از سوی سازمان بازرگانی استان پیگیری شود با توجه به اینکه بخش خصوصی را وارد این موضوع میکنیم و حمایت‌هایی نیاز است.
در ادامه سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین گفت: در بحث تخصیص اعتبارات عمرانی، برای شش ماه تخصیص 60 درصد اعتبار صورت گرفته که 15 درصد از میانگین دیگر استان‌ها جلوتر است.
مجید نادری گفت: با توجه به این موضوع فرصت کار برای پروژه‌هایی که مبادله موافقت‌نامه شده و فعال شدند، وجود دارد و اعتبار خوبی دارند و برای شش ماهه اول به تناسب سرعت و پیشرفت پروژه‌ها بین 50 تا 70 درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول