اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ملاباشی در دانشگاه ارومیه:

بودجه عمرانی استان‌ها باید برای دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: بخشی از بودجه طرح‌های عمرانی که در استان تصویب و هزینه می‌شود باید برای دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

بودجه عمرانی استان‌ها باید برای دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه چهل و نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور که با حضور استاندار آذربایجان غربی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، هیئت رئیسه دانشگاه ارومیه، مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه ستادی وزارت علوم در دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور سال آینده در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

ملاباشی با بیان اینکه در طول تاریخ از هر حاکمی که به علم و عالم احترام گذاشته به نیکی یاد می‌شود، افزود: از استاندار آذربایجان غربی که خود فردی دانشگاهی است انتظار می‌رود پرچم‌داری آموزش عالی استان را به عهده گیرد تا این امر الگویی برای سایر استان‌ها تلقی شود.

معاون دانشجویی وزیر علوم با اشاره به اینکه در تمامی کشورهای جهان ارائه تخفیف برای خدمات دانشگاهی و دانشجویی روالی عادی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه طرح‌های عمرانی  که در استان تصویب و هزینه می‌شود باید برای دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود زیرا همین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که در آینده خدمات کارشناسی و مدیریتی استان را به عهده می‌گیرند. 

ملاباشی برگزاری المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان در ارومیه را بهانه‌ای برای معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه این استان عنوان کرد و گفت: سال آینده 5 هزار دانشجو میهمان این استان در یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی هستند که همگی پرسش‌گر بوده و از خبرگان آینده کشور محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود استانداری به همراه مسئولان دانشگاه ارومیه میزبانی مناسبی در همه ابعاد از این عزیزان به عمل آورند.

وی هدف از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی را افزایش سلامت جسمی و روانی دانشجویان، ترویج دوستی و تقویت روحیه همکاری و آشنایی دانشجویان با فرهنگ، آداب و سنن مناطق مختلف کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری این المپیادها یک سری تحولات و افزایش امکانات را برای دانشگاه میزبان به ارمغان می‌آورد که امیدواریم این مسئله در دانشگاه ارومیه نیز همچون دانشگاه‌های دیگری که قبلاً میزبان این المپیاد بودند همراه داشته باشد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم احکام صادره از سوی کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی به عنوان رئیس شورای حمایتی و پشتیبانی یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور و حسن صدقی رئیس دانشگاه ارومیه به عنوان سرپرست عالی این المپیاد توسط معاون دانشجویی وزیر علوم به آنان اهدا شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول