اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

بعد از 6 ماه زندگی مشترک صورت گرفت؛

طلاق توافقی برای جلوگیری از کتک‌کاری

خبرگزاری فارس: مردی در دادگاه خانواده گفت: می‌خواهیم از یکدیگر طلاق بگیریم و در این خصوص به توافق رسیده‌ایم چرا که ممکن است عدم تفاهم ما باعث کتک‌کاری در آینده شود.

طلاق توافقی برای جلوگیری از کتک‌کاری
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زن و مردی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی غلامرضا احمدی دادرس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند.

مرد با بیان اینکه تمام حق و حقوق همسرم را می‌دهم و خواهان جدایی از او هستم، گفت: ما برای اینکه از اختلافات شدید و ضرب و شتم‌های بعدی جلوگیری کنیم، تصمیم به جدایی گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 ماه و نیم از زندگی‌ مشترک‌مان می‌گذرد ادامه داد: همسرم هر مبلغ و هر وسیله‌ای که از من بخواهد، حاضر به پرداخت آن هستم.

زن در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و در پاسخ به پرسش قاضی احمدی مبنی بر میزان مهریه، اظهار داشت: یک هزار و 356 شاخه گل ‌رز مهریه‌ام است و اگر شوهرم دوست داشت، می‌تواند آن را بدهد و اگر نخواست آن را بپردازد، برایم تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: من و شوهرم با یکدیگر تفاهم نداشته و با مشورت خانواده‌ها تصمیم به جدایی به صورت توافقی گرفته‌ایم.

مرد بار دیگر در برابر قاضی احمدی بیان کرد: ما ترجیح می‌دهیم قبل از ضرب و شتم، به طور دوستانه از یکدیگر جدا شویم.

وی در خصوص جهیزیه همسر خود گفت: همسرم کلید خانه را دارد و هر گاه بخواهد می‌تواند به خانه آمده و جهیزیه‌اش را ببرد، من جهیزیه‌اش را به طور کامل می‌دهم.

قاضی احمدی اظهار داشت: در قبال طلاق توافقی خلع حاضری اجرت‌المثل و نفقه‌ات را ببخشی؟ که زن در پاسخ بیان کرد: بله می‌بخشم چون اجرت‌المثل 6 ماه زندگی مشترک مقدار زیادی نیست و من از شوهرم خواسته‌ای ندارم.

مرد اظهار داشت: می‌خواهم مهریه همسرم را بدهم و حتی اگر همسرم آن را نخواهد، مهریه‌اش را به او می‌‌پردازم؛ چنانچه همسرم به ازای قیمت یک‌هزار و 356 شاخه گل رز، وجه نقد یا سکه بخواهد، آن را به او می‌پردازم و در غیر این صورت، همان تعداد گل رز را تقدیمش می‌کنم.

زن در ادامه گفت: اگر سکه می‌خواستم هیچ‌گاه مهریه‌ام را گل رز تعیین نمی‌کردم بنابراین شوهرم همان تعداد گل ‌رز را بدهد و من یک شاخه گل رز را می‌بخشم تا طلاق توافقی ما، خلع شود و نتوانیم رجوع کنیم.

قاضی بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکم طلاق توافقی (خلع) را صادر کرد و طی نامه‌ای از پزشکی قانونی خواست تا عدم بارداری زن را تأیید کند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول