اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم گرامیداشت امام جمعه فقید اردکان

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان، یاد و خاطره آیت‌الله بهجتی (شفق)، امام جمعه فقید اردکان و شاعر انقلابی کشورمان گرامی داشته شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت امام جمعه فقید اردکان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، امام جمعه اردکان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت امام جمعه فقید این شهرستان، آیت‌الله بهجتی متخلص به شفق با اشاره به خدمات بی‌نظیر آیت‌الله بهجتی در دوران امامت جمعه اردکان اظهار داشت: علما فنا ناپذیرند و اگر چه جسم آنان در خاک است اما حقیقت وجودی آنان همواره آشکار و موجود است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با اشاره به حضور آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد افزود: حضور امام جمعه یزد در این مراسم نشانه احترام و ارزش‌گذاری ایشان برای علم، مقام شامخ علما و کار عالمانه است.
وی بیان کرد: وجود آیت‌الله ناصری در استان یزد باعث خیر و برکت است و مردم شهرستان اردکان نیز احترام ویژه‌ای برای ایشان قائل هستند.
حسینی وجود علمایی همچون آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی و آیت‌الله بهجتی در اردکان را یکی از الطاف خفیه خداوند دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانی و تاثیرگذار این دو بزرگوار همواره روشنی‌بخش و چراغ جامعه‌ای است که به اهل بیت (ع) و اسلام عشق می‌ورزد.
وی عنوان کرد: تا زمانی که شاگردان، آثار و یاد و خاطره نیک آیت‌الله بهجتی زنده است، وی نیز زنده است و در قلوب مردم حیات دارد.
امام جمعه اردکان پیگیری مجدانه آیت‌الله بهجتی برای احداث مصلی بزرگ و کم‌نظیر امام خمینی (ره) اردکان را گوشه‌ای از برکات و خدمات آن عالم ارزشمند دانست و ادامه داد: این مصلی که به علت وسعت کار، تکمیل آن تا سال‌ها ادامه خواهد داشت، جایگاه و پایگاه انقلاب و آحاد مردم انقلابی این دیار شهیدپرور است.
حسینی فعالیت ادبی آیت‌الله بهجتی را الگوی تمام شاعران و ادب‌دوستان این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در نشست اخیرشان با شعرای کشور نقش این شاعر انقلابی را در پیشبرد و تعالی ادبیات ایران غیرقابل انکار دانستند.
وی افزود: ایشان از دوران پیش از انقلاب از یاران و دوستان صدیق رهبر معظم انقلاب بودند و رهبری شرحی که ایشان بر دعای ابوحمزه ثمالی نوشته را قابل تقدیر دانستند.
امام جمعه اردکان، آیت‌الله بهجتی را یکی از یاران صدیق و معتمد انقلاب دانست و افزود: مبارزات وی از سال 1342همزمان با حوادث 15خرداد آغاز شد و نخستین شعر انقلاب را نیز وی سروده است.
حسینی، بیش از هفت دهه حیات این عالم ربانی را باعث خیر و برکت دانست و خاطرنشان کرد: مردمداری و تواضع آیت‌الله بهجتی زبانزد خاص و عام بود و به گونه‌ای رفتار می‌کرد که همه اقشار جامعه به سمت وی جذب می‌شدند.
وی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله عنوان کرد: کارنامه این عالم نستوه سرشار از مبارزه مقاومت و شکنجه‌های طاقت‌فرسایی است که در راه به ثمر نشستن انقلاب متحمل شده است.
امام جمعه اردکان، نخستین امام جمعه تهران را الگوی تعهد، خدمت، آزاداندیشی دینی و مردمداری دانست و بیان کرد: جایگاه وی در نزد مردم به گونه‌ای بود که در مراسم تشییع او جمع کثیری گرد آمدند و فقدان وی را به سوگ نشستند.
وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب، آیت‌الله مدنی اظهار داشت: دشمنان کوردل و مستکبران همواره درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و به شهادت رساندن دانشمندان، بزرگان و علمای معزز در محراب نماز، اوج شقاوت و ناجوانمردی آنها را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول