اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صدر در جمع اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان:

جریان‌های مؤثر در فتنه 88 به‌دنبال ‌بازگشت به قدرت هستند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس دوم مجلس با هشدار نسبت به تلاش برخی چهره‌های جریانات مؤثر در فتنه سال 88 و جریان انحرافی برای بازگشت به قدرت، گفت نباید نسبت به این مسئله غفلت و بی‌توجهی کرد.

جریان‌های مؤثر در فتنه 88 به‌دنبال ‌بازگشت به قدرت هستند
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، سید‌شهاب‌الدین صدر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ‌طی سخنانی در جمع اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان کشور‌ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور 57، اظهار داشت: امیدواریم ما هم بتوانیم با درک صحیح شرایط انتخاب، راه شهدای این روز و سایر شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

وی در ادامه جامعه اسلامی فرهنگیان را تشکلی اسلامی عنوان کرد که همواره در مسیر ترسیم شده حضرت امام‌خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و از جمله تشکل‌های اصولگرایی است که نقش مؤثری در پیشبرد اهداف نظام داشته است.

نایب رئیس دوم مجلس بر همین اساس با اشاره به اهمیت جمعیت بسیار بالای دانش‌آموزان و معلمان به عنوان قشر فرهنگی کشور، جهت‌گیری‌های آنها را در مسائل مختلف کشور بسیار اثرگذار دانست و افزود:‌ چنانچه هر فردی یا هر قشری در مسیر صحیح و در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، چشم‌انداز آینده نظام بسیار درخشان خواهد بود.

وی به اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان توصیه کرد که در کنار مسائل سیاسی کشور، به مسائل صنفی و تربیتی معلمان نیز توجه خاص داشته باشند چرا‌که بحث آموزش و پرورش نسل آینده کشور از مسائل بسیار مهم و حیاتی کشور است و معلمان در این موضوع نقش کلیدی و اساسی دارند.

صدر ادامه داد: گاهی برخی دستگاه‌ها تصور می‌کنند که برای انجام وظایف و رسیدگی به مسائل حوزه خود نیازی به هم‌فکری و مشارکت تشکل‌های سیاسی و صنفی و مردمی ندارند و از این رو توجهی به آنها نمی‌کنند اما بحث آموزش و پرورش از جمله موضوعات مهم نظام اسلامی است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش با همفکری و مشارکت کامل تشکل‌های انقلابی این حوزه در تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام موفق باشد.

وی جامعه فرهنگیان و معلمان را از جمله قشرهای مرجع و الگو در یک جامعه سالم و پویا عنوان کرد و گفت: در جامعه ما نیز معلمان از جمله قشرهای مرجع به شمار می‌روند و در نظر سنجی‌هایی که از جامعه صورت گرفته، این قشر جزو سه گروه اولی هستند که مردم به آنها اعتماد و اطمینان دارند، بنابراین این جایگاه بسیار مهم و نیازمند توجه بیشتر است.

صدر اضافه کرد: یکی از ترفندهای دشمنان در جنگ نرم، تغییر دادن گروه‌های مرجع مردم جامعه است؛ در اتفاقات مختلف شاهد بوده‌ایم که برخی از جریان‌ها برای اثرگذاری بر روی افکار مردم از برخی گروه‌های مرجع استفاده تبلیغی کرده‌اند بنابراین باید به گروه‌های مرجع مردمی توجه لازم صورت گیرد تا در نزد افکار عمومی خدشه‌ای به جایگاه آنها وارد نشود و ابزار دست دشمنان قرار نگیرند.

وی شرایط فعلی کشور را ویژه و حساس خواند و با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نقاط مختلف جهان، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام معادلات استکبار جهانی در وابسته و ضعیف نگه‌داشتن کشورهای منطقه به هم ریخت و پس از برقراری نظام اسلامی در کشور این ابر قدرت‌ها به شکل‌های مختلف، از کودتا تا حمله نظامی و بعدها وضع ترحیم‌های اقتصادی سعی کردند این نظام و انقلاب را از بین برده و یا حداقل از مسیر اصلی خود خارج کنند که بحمدالله نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه امروزه شاهدیم که موج بیداری اسلامی از ایران و برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی به خارج از کشور و منطقه صادر شده است.

نایب رئیس دوم مجلس همچنین گفت: در چند سال اخیر و پس از جنگ سرد علیه کشور، دست به جنگ نرم علیه ما زده که عبور از این شرایط مشکل‌تر و پیچیده‌تر از شرایط قبلی است و نیازمند اطاعت کامل از ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و توجه به ظرایف خاصی دارد.

وی تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و راهنمای عبور از شرایط سخت جنگ نرم دانست و متذکر شد: جامعه اسلامی فرهنگیان به عنوان یکی از تشکل‌های قشر مرجع جامعه و می‌تواند با تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب در این حوزه خدمت بزرگی به انقلاب ارائه کند.

سید شهاب‌الدین صدر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که "شاخص برای ما شخص امام‌خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی است"، گفت: همین شاخص‌ها بارها توسط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تبیین و ارائه شده و چراغ راه ماست و در پیروی از این شاخص‌ها به هیچ وجد نباید تعللی صورت گیرد چرا که امروز جهت و شاخص‌ برای ما مقام معظم رهبری است.

وی ترویج اسلام آمریکایی و اسلام طالبانی را در جهت بی‌اثر کردن اسلام ناب محمدی که توسط حضرت امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی مطرح شد، دانست که هیچ جاذبه و گرایشی را در بین مردم جهان ایجاد نکرده و امروزه پس از 32 سال می‌بینم که اسلامی که توسط حضرت امام (ره) تبیین شد و متکی بر عدالت خواهی، تعقل و تدبر است بر اسلام آمریکایی متکی بر خرافات و جن‌گیری غالب شده و در منطقه جهان در حال گسترش است.

رئیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر اساس سیره و روش حضرت امام‌خمینی (ره) است، جاذبه و دافعه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، گفت: طرد منافقین، متحجران و گروه‌های محانه از سوی حضرت امام‌خمینی (ره) و راهی که ایشان در این موضوع ترسیم کردند برای جلوگیری از ایجاد ابهام در جامعه بود تا فضای غبارآلود و غیر شفاف و مسائل پس از آن در کشور ایجاد نشود. ایشان مرزبندی شفاف خود را با جریان‌ها و تفکرات مختلف و روشن کرد که به عنوان شاخص در شرایط امروز هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره خطر فتنه سال 88، افزود: ایشان در این دو سال بارها به خطرات شکل‌گیری و ادامه این فتنه به شکل‌های مختلف تذکر داده‌اند و به صورت شفاف مرزها و مواضع خودشان را با این جریان مطرح کردند، بنابراین جهت برای کسانی که داعیه اطاعت از فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه زمان را دارند، در برابر کسانی که جریان فتنه 88 را رهبری کردند یا از آن حمایت کردند و یا به هر شکلی حتی با سکوت معنادار خود آب به آسیاب دشمن ریختند، مشخص است و اگر قرار باشد از کنار این مسائل به راحتی رد شویم، در واقع راه و مسیر رهبری تبیین شده از سوی رهبری را طی نکرده‌ایم.

صدر ادامه داد: گاهی برخی افراد و جریان‌ها با وجود این مرز‌بندی شفاف عنوان می‌کنند که برخورد با افراد مؤثر در فتنه 88 مصلحت نیست‌ اما باید گفت که این مصلحت را شخص مقام معظم رهبری تشخیص می‌دهند. وقتی یک موضوع در عرض حدود 2 سال حدود 90 بار از سوی ایشان مورد تذکر قرار گرفته است به عنوان یک خطر، پس ما نیز به عنوان سربازان رهبری باید به همین شدت با مسئله مواجه شویم.

وی تصریح کرد: امروز همان خطی که فتنه سال 88 ترسیم کرد و بلوایی که پس از آن ایجاد شد و آسیب‌های شدیدی به نظام وارد کرد، به اشکال مختلف سعی می‌کنند دوباره برگردند و در مسایل مهم و اساسی کشور مؤثر باشند و نباید به این مسایل بی‌توجهی و غفلت کرد.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: عزیزانی که در گفتگو با رسانه‌ها برای این افراد کارت دعوت می‌فرستند، مسیری متفاوت با مسیر رهبر انقلاب طی می‌کنند، چرا‌که رهبر معظم انقلاب در خصوص سرانه فتنه اعلام کردند که اینها خارج از دایره انقلاب هستند و ضد انقلاب تلقی می‌شوند.

وی تأکید کرد: ما با ضد انقلاب صحبتی نداریم و در هیچ تعامل و مصالحه‌ای با هیچ کسی از آرمان‌ها و شاخص‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد و با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم چرا‌که بسیاری از افراد در ابتدای انقلاب اسلامی همراه ما بودند و پس از پیروزی انقلاب مقابل مسیر حضرت امام (ره) و رهبری قرار گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس مرزبندی شفاف با فتنه 88 و جریان انحرافی برای تمام نیروهای انقلاب ضروری دانست و عنوان کرد: چنانچه از شاخص رهبری و ولی فقیه در این مسیر پیروی نشود، ممکن است در مواجهه با عده‌ای که اکنون در زمره نامحرمان انقلاب قرار گرفته‌اند، دچار اشتباه شویم.

وی توجه به مسئله فلسطین و لبنان از سوی حضرت امام‌خمینی (ره) را نشانه یکی دیگر از شاخص‌های انقلاب اسلامی در خصوص جهانی شدن اسلام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز آثار و برکات پیروی از این شاخص‌ها برای ما روشن و مشخص شده است. اگر در مصر، تونس، یمن، بحرین، لیبی، اردن و کشورهای دیگر می‌بینیم که مردم قیام کرده‌اند و حرکت استقلال طلبی و عدالتخواهی را آغاز کرده‌اند، همه از آثار و تشعشات انقلاب اسلامی ایران است که با وجود تلاش همه جانبه ابر قدرت‌ها برای مهار آن، امروز به ثمر نشسته و راه و نهضت امام (ره) نتیجه داده است.

رئیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس، تأثیر رخدادهای اسلامی منطقه و جهان را در معادلات سیاسی داخلی نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام یکپارچه و متحد یک الگوی جهانی برای مسلمانان دنیاست و ما باید توجه داشته باشیم که در داخل کشور با ایجاد وحدت بین نیروهای دلسوز و تبعیت از آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور با سرعت مضاعف حرکت کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مبنی بر اینکه باید با توجه به موج بیداری اسلامی، نگاه دیگری به مسایل داخلی کشور داشت، گفت: باید با تبیین ابعاد مختلف موج بیداری اسلامی از این فرصت استثنایی به وجود آمده برای ملت ایران به خوبی استفاده کرد و با بصیرت و هوشیاری به مسایل داخلی توجه کرد.

سید‌شهاب‌الدین صدر همچنین گفت:‌ طبق تأکیدات مقام معظم رهبری باید نگاه واقع بینانه‌ای به مسائل و نه سیاه‌نمایی داشت؛ اگر در یک کشور دائماً نقاط ضعف بزرگنمایی شود و نقاط قوت نادیده گرفته شود، توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم با مأیوس کردن مردم نسبت به آینده مؤثر واقع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه واقع بینانه در کشور حاکم شود، دیگر شاهد تضعیف همدیگر و نهادها و جریان‌ها نخواهیم بود و گروه‌ها و نهادها مختلف دست به دست هم برای اعتلای کشور حرکت خواهند کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف باید به جای تعضیف یکدیگر با هم همکاری و تعامل داشته باشند و با وحدت و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنند.

وی در ادامه سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره ‌و ابراز امیدواری کرد که تدابیر لازم برای حضور نیروهای انقلابی و اصولگرا در صحنه انتخابات اندیشیده شود و با سعد صدر کوشش گسترده‌ای از سوی نیروی دلسوز نظام برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: جریان‌های مؤثر در فتنه 88 و جریان انحرافی یک حلقه واحد در برابر اصل نظام، انقلاب و رهبری تشکیل داده‌اند ما هم باید با تدبیر لازم جلوی حرکت‌های ضد انقلابی آنها بایستیم.

این نماینده مجلس در خاتمه با اشاره به تغییر آرایش سیاسی کشور، گفت که باید تلاش شود افراد وفادار به انقلاب و ولایت فقیه در گروه‌های مختلف وارد میدان شوند و باید توجه داشت که از بسیاری از دسته‌بندی‌های سابقه که مؤثر نیستند، پرهیز شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول