اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد:

برنامه‌ریزی فعالیت مدارس در 5 روز نخست هفته

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از برنامه‌ریزی فعالیت مدارس در پنج روز نخست هفته در استان سمنان خبر داد.

برنامه‌ریزی فعالیت مدارس در 5 روز نخست هفته
محمد بنائیان‌سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با بیان اینکه به جز سمنان در نقاط دیگر استان سمنان مشکل کمبود فضای آموزشی نخواهیم داشت، از ورود 12 فضای آموزشی جدید با طرح‌های در دست اجرا به بدنه آموزش و پرورش خبر داد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی فعالیت مدارس در پنج روز نخست هفته در استان سمنان گفت: این طرح به مفهوم تعطیلی مدارس در روز پنج‏شنبه نیست و تنها برنامه‌های درسی مدارس در پنج روز نخست هفته به طور رسمی بسته می‌شود و در روز آخر هفته نیز مدارس می‌توانند برنامه‌های فوق برنامه اجرا کنند و همچنان فعال باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: مدارس غیرانتفاعی نیز در راستای اجرای این طرح زیر نظر سیاست‌های آموزش و پرورش هستند و 33 ساعت در دوره راهنمایی، 35 ساعت در دوره متوسطه نظری، 36 ساعت در دوره‌های کار و دانش و 40 ساعت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس فعالیت هفتگی صورت می‌گیرد.
بنائیان‌سفید گفت: مسئولیت برنامه‌ریزی در مدارس در راستای اجرای این طرح برعهده مدیران گذاشته شده و به طور یقین این طرح کارشناسی است. 
 
* 97 درصد مدارس یک‏نوبته هستند
وی با بیان اینکه 97 درصد مدارس استان سمنان یک نوبته هستند، به آمار 109 مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 78 مدرسه یک نوبته شده‌اند و 31 مدرسه همچنان دونوبته باقی مانده‌اند.

* تاسیس مدارس سمپاد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تاسیس مدرسه سمپاد در شهرستان‌های دامغان و گرمسار اظهار داشت: در هر یک از این شهرستان‌ها دو مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه و دو دبیرستان دخترانه و پسرانه سمپاد ایجاد شده است.
بنائیان‌سفید گفت: در شهرستان دامغان، 240 نفر دانش‏آموز در این مدارس ساماندهی شده‌اند که 120 نفر در دوره راهنمایی و 120 نفر در دوره دبیرستان تحصیل می‌کنند.
وی بیان داشت: 60 نفر دانش‏آموز دوره راهنمایی در دامغان از پسران و 60 نفر از دختران هستند و در دوره دبیرستان نیز این نسبت برقرار است و دانش‏آموزان در رشته‌های ریاضی و تجربی مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با اشاره به جذب 120 نفر دانش‏آموز در مدارس سمپاد شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: در این شهرستان در هر یک از دوره‌های راهنمایی و دبیرستان، دو مدرسه دخترانه و پسرانه هر کدام با ظرفیت 30 دانش‏آموز تشکیل شده ‌است که از مهرماه فعالیت خود را آغاز میکند.
 
* افزایش 22 درصدی مدارس خاص در سمنان
بنائیان‌سفید همچنین از افزایش 22 درصدی مدارس خاص در استان سمنان شامل مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی خبر داد و گفت: تراکم جمعیت دانش‏آموزی در این مدارس به ازای هر کلاس 30 نفر است.
وی با بیان اینکه در ابتدا سهمیه استان سمنان در این طرح 7 هزار و 500 نفر بود، اظهار داشت: یک هزار و 864 نفر نیز در ادامه به این سهمیه اضافه شد و جمعیت مدارس خاص استان سمنان به 9 هزار و 364 نفر رسیده است و این آمار مبنای سهمیه دانش‏آموزی برای سال‌های اتی است.
 
* ساماندهی زمان آموزش سال چهارم دبیرستان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از اجرای طرح ساماندهی زمان آموزش سال چهارم دبیرستان در استان سمنان خبر داد و گفت: حذف دوره پیش دانشگاهی مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی بود و این به دلیل آن است که ظرفیت‌های دانشگاهی بر خلاف سال‌های اوایل انقلاب افزایش یافته است و دیگر ضرورتی به دوره پیش دانشگاهی وجود ندارد.
 
* راه‌اندازی 11 مدرسه ورزش در سمنان
وی از راه‌اندازی 11 مدرسه ورزش در استان سمنان خبر داد و گفت: سه مدرسه ورزش در شاهرود و در هر یک از شهرستان‌های استان سمنان دو مدرسه در رشته‌های فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال فعال شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه ورزش حرفه‌ای باید در مدارس شکل گیرد، اظهار داشت: در برهه کنونی توسعه رشته‌های ورزشی در جهان با سرعت فزاینده‌ای به پیش میرود و مدارس باید در این زمینه فعال شوند و زمین مناسب و سالن‌های ورزشی در آنها پیش‌بینی شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول