اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فریبی که جهان را تغییر داد -16

انگلیس و آمریکا پس از 11 سپتامبر صلاحیت اخلاقی خود را از دست دادند

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با یک شبکه خارجی اعتراف کرد که آمریکا و انگلیس پس از حملات 11 سپتامبر به دلیل ارتکاب برخی اشتباهات صلاحیت خود را از دست دادند.

انگلیس و آمریکا پس از 11 سپتامبر صلاحیت اخلاقی خود را از دست دادند
به گزارش فارس، "دیوید کامرون" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره اعتراف کرد که اعلام کرد که پس از حملات 11 سپتامبر، انگلیس و آمریکا به دلیل ارتکاب برخی اشتباهات شماری از صلاحیت خود را از دست دادند.
 
وی در آستانه دهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، تأسیس زندان خلیج گوانتانامو را به عنوان یکی از اشتباهات عمده و مه آمریکا قلمداد کرد و گفت: بله قطعاً، اشتباهاتی صورت گرفته است و به طور قطع میدانید که چه چیزی در زندان گوانتانامو رخ داده است. اشتباهاتی صورت گرفته است.
 
وی اینگونه ادامه داد: بله به طور قطع ما می‌توانیم با ادراک ببینیم و در برخی از موارد اشتباهاتی رخ داده است که منجر شده تا ما شماری از صلاحیت خود که برای مطرح نگه داشتن خود در جهان لازم و حیاتی است را از دست دادیم.
 
دیوید کامرون در پایان تصریح کرد که حملات 11 سپتامبر دوران بسیار سختی را برای بسیاری از مردم آمریکا و اروپا فراهم آورد و تصریح کرد: به یاد آورید که چه تعداد از مردم انلگیس، فرانسه، آلمان و مردمی با ملیت‌های دیگر در 11 سپتامبر کشته شدند. تمامی آن دولت‌ها و دولت آمریکا فکر میکردند که این حادثه یک مرتبه دیگر ممکن است رخ دهد و خیلی سریع ممکن است رخ دهد و شاید یک حمله شیمیایی یا بیولوژیکی صورت گیرد.
 
ماه سپتامبر در تاریخ سیاسی جهان به چند واقعه و عنوان مشهور شناخته می شود، اما شاید معروف ترین و اسرارآمیز ترین آنها عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی باشد.
عملیاتی که به حق از سوی برخی مفسران سیاسی دنیا را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد و چنان طوفانی از حوادث سیاسی و نظامی در دنیا به راه انداخت که شاید کوچکترین آن ها حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق باشد.
با وجود تمام این تاثیرات راهبردی که می توان نشانه های آن را در گوشه و کنار دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه دید و مطالب فراوانی که در این مورد نگاشته شده است، اما هم چنان حادثه یازدهم سپتامبر رازهایی سر به مهر در خود دارد که همچنان منتظر گشوده شدن هستند.

انتهای پیام/ف.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول