اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد:

پایان تولید مستند «نقش راه‌آهن در جنگ»؛ پخش نخستین قسمت در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیر تولید مؤسسه فرهنگی «روایت فتح» با بیان اینکه تولید مستند 13 قسمتی «نقش راه‌آهن در جنگ» به انتها رسیده، گفت: یکی از قسمت‌های این مجموعه در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پایان تولید مستند «نقش راه‌آهن در جنگ»؛ پخش نخستین قسمت در هفته دفاع مقدس
مسعود نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: تولید مستند 13 قسمتی «نقش راه‌آهن در جنگ» از اوایل زمستان 1389 به کارگردانی «رضا فرهمند»، تهیه‌کنندگی «مرتضی شعبانی» آغاز شده بود؛ این اثر در حال حاضر به انتها رسیده و حداقل یکی از قسمت‌های این مستند در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر قسمت 30 دقیقه است، ادامه داد: دو قسمت از این مستند به زندگی شهید «علیرضا نوری» رئیس حراست راه‌آهن کشور و معاون لشکر محمد رسول‌الله (ص) دوران دفاع مقدس و اعزام 72 نیرو توسط این شهید به سوسنگرد پرداخته است. بخش دیگر مستند «نقش راه‌آهن در جنگ»، پل «تله زنگ» ریل شمال به جنوب کشور و انهدام آن در سال 1365 توسط صدام و بازسازی آن را به تصویر می‌کشد.

مدیر تولید مؤسسه فرهنگی روایت فتح بیان کرد: پل 130 متری «قطور» در محدوده جغرافیایی سلماس و مرز ترکیه از محورهای 3 قسمتی این مستند بوده که به نکات جالبی از انهدام تا تعمیر و بهره‌بردای این پل حساس اشاره دارد.

وی یادآور شد: دوکوهه ایستگاه پایانی راه‌آهن برای اعزام به جبهه، شهدای راهبر لوکوموتیو، بازگویی خاطرات جانبازان و رزمندگان درباره اعزام رزمندگان با لوکوموتیو به جبهه ، خاطراتی از شهدای راه‌آهن، بازسازی ریل 100 کیلومتری اهواز ـ خرمشهر در 100 روز، نقش راه‌بان‌ها در دفاع مقدس و شهید «محمداسماعیل سزاری» از شهدای راه‌آهن نیز از دیگر بخش‌های این مستند است.

نقیبی خاطرنشان کرد: مراحل تولید و فیلمبرداری این مستند در شهرهای اندیمشک، اهواز، هفت‌تپه، خرمشهر، سوسنگرد، تبریز، تهران، اراک، ساری و درود صورت گرفته است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول