اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری سیستان‌وبلوچستان:

هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش انرژی تاثیرگذارتر بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: بیشترین تأثیرپذیری هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش انرژی بوده است.

هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش انرژی تاثیرگذارتر بوده است
علیرضا نورا امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اقدامات نظارتی و سیاستی مؤثر در فرآیند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سیستان وبلوچستان اجرا شده که در طول زمان اجرای قانون هدفمند‌سازی بیشترین تأثیرپذیری در بخش انرژی (آب، برق، سوخت مصرفی خودروها و صنایع تولیدی و ...) صورت گرفته که با اقدامات سیاستی مناسب تشکیل جلسات مستمر از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری و موانع  رفع شده است.
وی با بیان اینکه فقط ایرانیان ساکن کشور از شرایط دریافت یارانه برخوردار می‌‌شوند، افزود: با همکاری مرکز آمار کشور در حال بررسی و شناسایی ایرانیان خارج از کشور هستیم تا پرداخت یارانه‌های نقدی آنان ساماندهی شود.
مدیرکل دفتر  امور اقتصادی استانداری از جمله اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی را از ابتدای اجرای قانون هدفمند‌سازی، ثبت اطلاعات 18هزار و 461 مورد از بهره‌برداران حقیقی و حقوقی بخش کشاورزی به سامانه سوخت تجارت آسان، پرداخت تسهیلات یارانه‌ای در راستای طرح، معرفی 12هزار و800 طرح کشاورزی در زمینه تأمین سوخت و بهینه‌سازی واحد‌‌ها با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال به بانک کشاورزی، پرداخت 27 میلیارد ریال تسهیلات به 425 بهره‌بردار بخش کشاورزی و تنظیم تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی را عنوان کرد.
نورا خاطر نشان کرد: در سال‌جاری برای پشتیبانی از بخش تولید، وام یارانه‌ای و کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
وی از پرداخت وام به کشاورزان در زمینه توسعه مکانیزاسیون، انرژی و اصلاح روش‌های آبیاری در سه ماهه پایانی سال 1389 و سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه آماری میزان مصرف سوخت نفت گاز در بخش کشاورزی بعد از اجرای قانون هدفمند سازی با 22 درصد کاهش مصرف روبه‌رو شد و همچنین در سه ماهه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل از 65 درصد کاهش مصرف برخوردار بوده‌ایم.
نورا با بیان اقدامات انجام شده در بخش بازرگانی، بازرسی، نظارت و تنظیم بازار در پروسه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: دو بسته سیاستی و نظارتی با عنوان ذخیره‌سازی، تأمین کالا، نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفت که به منظور ایجاد هماهنگی و اجرای مطلوب، جلسات کارگروه آموزشی و توجیهی از زمان آغاز طرح به طور مستمر برگزار شد.
 مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی در زمینه آخرین وضعیت موجود قیمت کالاها، استقرار اکیپ‌های تخصصی، افزایش خطوط سامانه 124 از یک خط به پنج خط، شناسایی انبارها، سردخانه‌ها و اعلام موجودی کالاهای مشمول طرح را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.
نورا افزود: در بخش تجارت خارجی به منظور توسعه صادرات و جلوگیری نسبی از کاهش قدرت رقابت محصولات ایرانی در بازارهای هدف، با برگزاری جلسات مکرر کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی، شورای ساماندهی مبادلات ارزی، کمیته آمایش تجارت خارجی و کمیته تخصصی زیر‌مجموعه در زمینه فرآیند صدور کالاها به ویژه تولیدات منطقه با پرداخت تسهیلات بستر مناسب فراهم شد.
وی کاهش 14 درصدی مصرف بنزین موتور به میزان 39 میلیون و 459 هزار لیتر، کاهش هفت درصدی مصرف نفت سفید به میزان 9 میلیون و 223 هزار لیتر، کاهش 22 درصدی مصرف نفت گاز به میزان 92 میلیون و 703 هزار لیتر، کاهش 23 درصدی مصرف نفت کوره را به میزان 37 میلیون و 310 هزار لیتر، کاهش 11 درصدی مصرف گاز مایع به میزان 4 هزار و 971 تن را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش سوخت عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول