اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نامزدهای جایزه ملی کتاب نیجریه مشخص شدند

خبرگزاری فارس: هئیت داوران جایزه ملی کتاب نیجریه با معرفی 3 نویسنده و 3 اثر آخرین مرحله داوری برای انتخاب برترین رمان ادبی نیجریه در سال 2011 را برگزار می‌کند.

نامزدهای جایزه ملی کتاب نیجریه مشخص شدند
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دی لایو، این کتاب‌ها که پس از بررسی 6 اثر راه یافته به مرحله دوم داوری جایزه ملی کتاب نیجریه انتخاب شده در حال حاضر مشغول رقابت برای کسب جایزه نقدی این دوره از جایزه کتاب نیجریه هستند.
این جایزه هر سال به منظور معرفی برترین آثار ادبی در حوزه کودک و نوجوان، ادبیات بزرگسال، بهترین مجموعه شعر و نمایشنامه برگزار می‌شود و ارزش جایزه آن 100 هزار دلار است.
به گفته مدیر برگزاری این جایزه امسال در بخش ادبیات و رمان  126 عنوان کتاب توسط ناشران و نویسندگان به صورت مستقل به دبیرخانه این جایزه ارائه شده است.
این کتاب‌ها که همگی آنها در سال جدید میلادی،2011 منتشر شده است پس از بررسی توسط هئیت داوران در دومین و سومین مرحله داوری به 26 و 6 اثر کاهش یافته و در نهایت در فهرست نهایی رمان‌های مورد تائید هیئت داوران تنها 3 نویسنده با آثارشان شانس دریافت جایزه 100 هزار دلاری را همچنان حفظ کرده‌ اند.
به گفته پروفسو «بانجو آیو» رئیس هئیت داوران این جایزه رمان‌های ارائه شده به مرحله آخر داوری از جمله برترین آثار راه یافته به مرحله نهایی جایزه ملی کتاب هستند که رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد هر یک از آنها شانس زیادی برای  دریافت جایزه نقدی را داشته باشد.
آثار ادبی راه یافته به آخرین مرحله داوری این دوره به قلم «آیودل الوفینتواد»، «مای ناسارا» و «چینیره اوبی اوباسی» به رشته تحریر در آمده است.
این جایزه از سال 2004 به صورت سالانه و برای زنده نگاه داشتن یاد نویسندگان و رمان نویسان اهل نیجریه برگزار می‌شود و روز دهم اکتبر سال جاری برندگان خود را در بخش‌های مختلف رمان، کتاب کودک و نوجوان، شعر و نمایشنامه به مخاطبان ادبی معرفی می‌کند.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول