اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با فارس:

هجرت «علی جنیدی» شهیدگونه و در راه خدا بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هجرت خادم‌الشهدا «علی جنیدی» برای خداوند و شهیدگونه بود و اجرش نیز از لطف بی‌کران خداوند است.

هجرت «علی جنیدی» شهیدگونه و در راه خدا بود
حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: مرحوم «علی جنیدی» یکی از بهترین دانشجویان دانشکده ادبیات، عضو بسیج دانشجویی، جوانی متدین، مخلص و باوفا بود؛ به طوری که در مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام دانشگاه علامه طباطبایی سر از پا نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: مرحوم جنیدی دانشجوی حزب‌اللهی بود، هر انسانی که مؤمن باشد در برابر خداوند سبحان احساس تعهد می‌کند و پیمانی با خدا می‌بندد تا بنده خدا باشد و در مقابل شیطان بایستد؛ در واقع آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه...» شامل حال این انسان‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: این انسان‌ها جز خداوند هیچ کس را پرستش نمی‌کنند، چنین انسانی که این جایگاه را در اعماق وجود خود قرار می‌‌دهد به یک باور فوق‌العاده دینی دست پیدا می‌کند. در نتیجه تحولی در رفتار، کردار، نگاه، عمل و تعهدات و برخوردهایش دیده می‌شود که مردم را به تعجب وا می‌دارد در حالی که او هیچگاه از کارهای خودش تعجب نمی‌کند بلکه معتقد است اینها بر مبنای باور و اعتقاد دینی اوست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خادم شهیدان «علی جنیدی» دوران دفاع مقدس را ندیده بود، گفت: لزومی ندارد اینگونه افراد جنگ و جبهه‌ها را ببینند؛ وقتی آنها خود را متعهد در برابر خداوند می‌بینند، هر روزشان را روز جهاد می‌دانند، هر زمان را زمان مبارزه می‌دانند، هر سرزمینی را سرزمین جنگ با شیطان و دشمنان خدا می‌دانند و تمام هستی خود را در راه خدا فدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شریعتی یادآور شد: خداوند سبحان در قرآن کریم، ویژگی‌های انسان‌های شایسته را تبیین می‌کند؛ مهمترین ویژگی آنها عشق به خداست، خداوند آنها را دوست می‌دارد و آنها خداوند را دوست می‌دارند؛ کسی هم که دلش به عشق خدا زنده می‌شود هیچ یک از تعلقات در مسیر زندگی برای آنها ارزش ندارد؛ آنها در برابر مؤمنان متواضع‌اند و با کافران در اوج اقتدار رفتار می‌‌کنند.

وی با اشاره به آیه «ومن یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» خاطرنشان کرد: مرحوم جنیدی برای رضای خدا و آماده کردن شرایطی برای رسیدن جوانان و نوجوانان به درجات متعالی قدم برداشت و در این مسیر هجرت کرد؛ هجرت او در راه خدا و رسول اکرم (ص) و شهیدگونه بود؛ اجر او با خداوند رحمان و رحیم است.

به گزارش توانا، «علی جنیدی» از دانشجویان بسیجی رشته «ادبیات عرب» دانشگاه علامه طباطبایی، مسئول اردوهای جهادی این دانشگاه که 23 بهار از عمرش می‌گذشت، در راستای مأموریت آماده‌سازی فرهنگی برای اعزام کاروان‌های راهیان نور غرب که از آبان ماه آغاز می‌شود، در سانحه رانندگی همانگونه که آرزو داشت در مسیر شهدا به لقاء الله پیوست و امروز بر شانه دوستان و خانواده‌اش تا منزل ابدی بدرقه خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول