اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روز جمعه در مسکو صورت گرفت؛

دیدار مخالفان سوریه با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه

خبرگزاری فارس: نمایندگان نیروهای سیاسی مخالف در سوریه در مسکو با نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و با وی در خصوص بحران کنونی در سوریه گفت‌وگو کردند.

دیدار مخالفان سوریه با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،"میخائیل مارگلییف" نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) این کشور روز جمعه با برخی نمایندگان نیروهای سیاسی مخالف در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
مارگلییف خود در خصوص این دیدار گفت: مخالفان دولت سوریه به منظور تبادل نظر در مورد اوضاع کنونی در این کشور و ادامه مذاکرات خود با مقامات روسی که در ماه ژوئن آغاز شده به مسکو سفر کرد‌ه‌اند.

وی تاکید کرد: توجه اصلی این مذاکرات نه تنها بر وضعیت سیاسی کنونی در سوریه، بلکه اوضاع داخلی در خود احزاب مخالف دولت، از جمله تغییرات رخ داده در برنامه‌های تعیین شده در کنفرانس استانبول متمرکز است.

نماینده میدویدیف همچنین تاکید کرد که روسیه از همه امکانات خود استفاده خواهد کردد تا به حل و فصل بحران سیاسی کنونی در سوریه و کاهش وخامت اوضاع و توقف خشونت‌ها در این کشور کمک کند.

این در حالی است که "بثینه شعبان" مشاور رئیس‌جمهوری سوریه در مسائل سیاسی و اطلاعات امروز شنبه به مسکو سفر میکند تا با مقامات وزارت امور خارجه و پارلمان روسیه مذاکره کند. اصلی ترین موضوع مذاکرات طرفین بحران سیاسی کنونی در سوریه خواهد بود.

ضمن اینکه "عمار کوباری" رئیس سازمان ملی حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده است که مخالفان در این کشور روی حمایت روسیه از حقوق مردم سوریه حساب کرده و امیدوارند که مقامات مسکو در ایجاد جامعه دموکراتیک و آزاد در کشورشان شرکت فعال داشته باشد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه روسیه بسیار دیر شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت، ابراز امیدواری کرد که این مسئله در مورد سوریه تکرار نشود.

همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کردند،"دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور مخالف محکومیت یک‌جانبه اقدامات "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه است و مایل نیست تا آنچه در لیبی رخ داده است، در سوریه نیز تکرار شود.

وی تاکید کرد: قطعنامه‌هایی که در رابطه با سوریه تصویب می‌شوند باید هم برای علامت قاطعی برای رهبران سوریه و هم برای مخالفان به منظور توقف خشونت و نشستن بر سر میز مذاکره برای یافتن راه حلی برای رفع مشکلات این کشور ارسال کند و نباید جنبه یک‌جانبه داشته باشند.

انتهای پیام/پ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول