اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد

بررسی طرح نجات دریاچه ارومیه بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون کشاورزی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح نجات دریاچه ارومیه بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار میگیرد.

بررسی طرح نجات دریاچه ارومیه بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون کشاورزی
یونس اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص زمان ارائه طرح نجات دریاچه ارومیه به صحن علنی مجلس اظهار داشت: موضوع دریاچه ارومیه بحثی ملی است و علیرغم تمام حرکت‌هایی که انجام شده، مجلس مصمم است تا برای نجات دریاچه ارومیه اقدامی انجام دهد.

وی ادامه داد: طرحی که در خصوص نجات دریاچه ارومیه ارائه شده بود، ناپخته بود؛ بطور مثال در این طرح عنوان شده بود که اعتباری که هم‌اکنون برای کل کشور توزیع شده است یعنی یک هزار میلیارد تومان را برای دریاچه ارومیه تخصیص بدهند.

اسدی افزود: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی با کلیات طرح نجات دریاچه ارومیه هیچکدام مخالف نیستند و همه درصدد حل موضوع هستند ضمن اینکه موضوع نجات دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس بود ولی قبل از تعطیلات مجلس، نوبت به بررسی این طرح نرسید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: تعطیلات مجلس که تمام شود اولین دستور مجلس بررسی موضوع طرح نجات دریاچه ارومیه است و تصمیم خوبی نیز در کمیسیون کشاورزی خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: نجات دریاچه ارومیه به 4 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که این اعتبار را نمیتوان در قالب طرح تأمین کرد بلکه باید دولت این اعتبار را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

اسدی اظهار داشت: مجلس نمیتواند برای نجات دریاچه ارومیه وارد اعتبارات شود و فقط میتواند به جابه‌جایی اعتبارات بپردازد.

---------------------------------------------------------------------------------
سازمان محیط زیست برای نجات دریاچه ارومیه تأخیر داشته است
----------------------------------------------------------------------------------

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص طرح‌های دیگر سازمان حفاظت محیط زیست در مورد نجات دریاچه ارومیه چیست؟ گفت: سازمان محیط زیست برای نجات دریاچه ارومیه تأخیر داشته است و باید برای این کار قبلاً اقدام میکرد تا برنامه‌ها به صورت جدی پیش میرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست اگر برای نجات دریاچه ارومیه جدی عمل میکرد دریاچه ارومیه در معرض خشکی قرار نمیگرفت ولی موضوع جدی این است که هم‌اکنون حوزه آبریز دریاچه ارومیه را آزاد کنیم ضمن اینکه انتقال آب از حوزه ارس چندین سال زمان میبرد ولی علاج قطعی و سریع نجات دریاچه ارومیه، آزاد شدن حوزه آبریز دریاچه ارومیه است تا آب این دریاچه تأمین شود و فاجعه خشک شدن این دریاچه به وجود نیاید.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول