اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود خبر داد:

تشکیل 600 حلقه صالحین در شاهرود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شاهرود با اشاره به عضویت بیش از 60 هزار بسیجی عادی در پایگاه‏های مقاومت سپاه شاهرود گفت: باید در بسیج شاهرود، بیش از 600 حلقه صالحین ایجاد شود.

تشکیل 600 حلقه صالحین در شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین ابوترابی صبح امروز در همایش بصیرتی فرماندهان پایگاه‏ها و مسئولان بسیج شاهرود که در کانون جوانان بسیج شاهرود و با حضور بیش از 200 نفر از فرماندهان پایگاه‏ها و مسئولان بسیجی سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ساختار جدید ابلاغی با توجه به نوع ماموریت سازمان بسیج اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین متناسب با طراحی دشمن در مواجهه با نظام و کشور اسلامی و برای مقابله با ترفند آنها، سازمان و ساختاری را تعریف می‏کند.
وی تصریح کرد: مقطعی بحث نظامی بود و پایگاه‏ها در بعد نظامی کار می‏کردند، اما الان بحث جنگ نرم است و باید از استعداد بسیج در جهت مقابله با این حربه دشمن استفاده کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهرود گفت: اگر می‏خواهیم با این ترفندهای دشمن مقابله کنیم، باید ساختاری داشته باشیم که اکنون این ساختار تعریف و ابلاغ شده و فرماندهان پایگاه‏ها و مسئولان باید با توجه به این ساختار، کارهایشان را انجام دهند.
ابوترابی افزود: در پایگاه‏ها، دو بحث اساسی و مبنایی تعریف شده که یکی حلقه صالحین و دیگری شورای امر به معروف و نهی از منکر است و باید به طور جدی این دو ماموریت پیگیری و اجرایی شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهرود بیان کرد: یکی از این ماموریت‏ها، مربوط به نظام تربیتی و بصیرتی بسیجیان و بعد فردی آنهاست که بسیار مهم و نیاز همیشگی و ضروری انقلاب است و هیچ بسیجی در پایگاه عضو نیست مگر در حلقه صالحین پایگاه حضور داشته باشد.
وی با اشاره به عضویت بیش از 60 هزار بسیجی عادی در پایگاه‏های مقاومت سپاه شاهرود گفت: باید در بسیج شهرستان شاهرود، بیش از 600 حلقه صالحین ایجاد شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهرود  تصریح کرد: بسیجی در حال حاضر دو هویت دارد که یکی هویت صالحین و دیگری هویت رزمی است و در پرتو ولایت و گوش به فرمان ایشان عمل می‏کند.
در ابتدای این گردهمایی، احمد صادقی مسئول طرح و برنامه سپاه ناحیه شاهرود به تشریح ساختار جدید پایگاه‏های مقاومت بسیج پرداخت و گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان بسیج مستضعفین در هر پایگاه مقاومت با توجه به جمعیت آن، از یک تا 12 حلقه صالحین تشکیل می‏شود که حلقه‌ها به دو دسته خاص و عام تقسیم می‏شود.
وی اضافه کرد: در ساختار جدید هر محله و روستا که بتواند یک حلقه صالحین تشکیل دهد، پایگاه در آن نقطه به محوریت مسجد ایجاد خواهد شد.
صادقی افزود: در ساختار جدید در محلات و روستاها باید 70 درصد جمعیت عضو بسیج باشند.
مسئول طرح و برنامه سپاه ناحیه شاهرود در پایان با اشاره به کیفیت و کمیت برنامه‏های بسیج گفت: در ساختار جدید بسیاری از خلاها تکمیل و کارکرد پایگاه‏ها و تاثیرگذاری آنها افزایش یافته که فرماندهان باید تلاش خود را مضاعف کنند تا به نحوه مطلوب این ساختار اجرا شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول