اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

معاون مرکز ملی فرش در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

ارائه تسهیلات به فرش دستباف برای رونق فروش داخلی

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و پژوهش مرکز ملی فرش ایران از ارائه تسهیلات به فرش دستباف برای رونق فروش داخلی خبر داد.

ارائه تسهیلات به فرش دستباف برای رونق فروش داخلی
ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: مرکز ملی فرش ایران برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر در موضوع رونق فروش داخلی فرش دستباف، طرح تحقیقاتی ویژه‌ای را تدارک دیده و آن را جزو اولویتهای سال 90 بخش تحقیقات خود قرار داده است تا در نهایت این طرح، ابزاری برای توسعه فروش فرش دستباف در داخل کشور باشد.
معاون تحقیقات و پژوهش مرکز ملی فرش ایران افزود: مطابق نظرسنجیهای انجام شده یکی از دلایل عدم اقبال مردم نسبت به خرید فرش دستباف علیرغم عشق و علاقه‌ای که به آن دارند، مباحث اقتصادی و قیمت فرش‌های دستباف در داخل کشور است؛ البته در این نظرسنجی اشاره به موارد متعددی شده بود که از جمله آن،‌ عدم تنوع در طرح و نقشه و ابعاد فرش بود؛ اما لزوما موضوع قیمت جزء پارامترهای اولیه عدم خرید فرش دستباف از سوی یک ایرانی نبود.
وی با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در مهرماه سال جاری گفت: نمایشگاه خود فرصت مناسبی برای پیوند زدن مردم با فرش دستباف ایرانی است و می تواند زمینه‌ای باشد که مردم به فرش دستباف رو آورده و از نزدیک مسائل خود را با تولیدکنندگان و تجار در میان گذارند.
عزیزی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ای را فراهم میآورد که تجار ایرانی فرش دستباف، تنها بر چند بازار سنتی صادراتی فرش ایرانی تکیه نداشته باشند و افق دید را از بازارهای سنتی به یکسری کشورهایی که از نظر درآمد و معیشت وضعیت خوبی در دنیا دارند و می توانند برای خرید فرش دستباف هزینه کنند، برگردانند؛ البته این به معنای نادیده گرفتن بازارهای سنتی نیست.
به گفته وی،‌ نمایشگاه فرش،‌یک نمایشگاه تخصصی در مورد این هنر-صنعت اصیل ایرانی است و افرادی که در آن به عنوان فروشنده، تاجر و یا بازدیدکننده حضور مییابند، میتوانند دستاوردهای مناسبی از آن داشته باشند،‌ در عین حال برگزاری این نمایشگاه در بازار داخلی باعث میشود که مردم کشور نیز نسبت به فرش آشنایی بیشتری پیدا کنند. معاون مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: این نمایشگاه رویدادی است که در مدت یک هفته برگزاری آن، مردم به صورت مرتب از رسانه های مختلف مباحث مرتبط با فرش را میشنوند.
وی اظهار داشت: در نوزدهمین نمایشگاه فرش که سال گذشته برگزار شد،‌ مردم به خوبی استقبال کردند و قریب به اتفاق همه بازدیدکنندگان دوست داشتند که فرش دستباف در خانه خود داشته باشند. بنابراین ما به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوان فرش دستباف ایرانی را در منازل برد و با تسهیلاتی که به مشتریان ارایه میدهیم رونق بازار را در داخل کشور ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول