اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکلانتر شهرستان ری خبر داد:

اجرای 450 طرح پاکسازی در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: سرکلانتر شهرستان ری با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح امنیت محله محور گفت: 450 طرح پاکسازی در جنوب تهران اجرا شده است.

اجرای 450 طرح پاکسازی در جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، پدیده ناهنجار اجتماعی همیشه وجود داشته و رسیدن به جامعه ایده‌آل مرهون فرهنگ‌سازی و ارتقا دانش عمومی و در نهایت اعمال قانون مجازات و افراد متخلف است. از جمله پدیده‌های ناهنجار اجتماعی که در نقاط جرم خیز بیشتر به چشم می‌خورد، شکل گیری باندهای اراذل و اوباش است که خود منشاء بسیاری از ناهنجاری‌ها است.
در راستای همین موضوع طرح امنیت محله محور با دو هدف مهم افزایش آرامش و امنیت در بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط پلیس پیشگیری فاتب طرح‌رزیزی شد که این طرح از ابتدای سال جاری هر هفته به‌صورت جامع در سطح حوزه استحفاظی سرکلانتری نهم با استفاده از تمام مجموعه توان پلیس شامل یگان‌های تخصصی و کلانتری‌ها در حال اجرا است.
سرکلانتر نهم پلیس پیشگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه‌ای از ابتدای سال جاری در قالب برخورد با مخلان نظم عمومی، اراذل و اوباش، دستگیری فروشندگان مواد مخدر، مبارزه با معتادان پر خطر، برخورد جدی با سارقان و زورگیران، مزاحمان نوامیس و جمع آوری متکدیان گفت: نیروی انتظامی شهرستان ری در راستای طرح امنیت محله محور تا پایان مرداد ماه سال جاری چیزی حدود 450 طرح پاکسازی مناطق آلاوده و جرم خیز را در شهرستان ری به اجرا در آورد که با انجام آنها یگ هزار و 980 سارق دستگیر و حدود 334 دستگاه خودرو و 352 موتور سیکلت کشف شده است.
نعمت‌اله طباطبایی افزود: همچنین در مجموع طی این مدت چیزی حدود 2 هزار و 618 دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف نیز توقیف شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 68 نفر در ارتباط با خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و از آنها نیز حدود 110 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
طباطبایی عنوان کرد: در طول مدت اجرای این طرح یک هزار و 486 نفر از معتادان پر خطر و بی‌خانمان و 200 نفر از افراد کارتن خواب و بدون مکان جمع‌آوری شده است.
سرکلانتر نهم پلیس پیشگیری بیان کرد: علاوه بر این در همین مدت بالغ بر 85 هزار لیتر سوخت قاچاق و 30 هزار لیتر مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شده است و حدود 50 نفر قاچاقچی کالاهای غیرمجاز نیز در دام قانون گرفتار شده‌اند.
طباطیایی ادامه داد: در این مدت 597 نفر دستگیری در مورد مفاسد اجتماعی، کشف یک هزار و 290 حلقه سی‌دی و دی‌وی‌دی غیرمجاز و ضد اخلاقی و کشف 5 هزار و 239 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان ری در این عملیات‌ها به انجام رسیده است.
این مسئول عنوان کرد: در طرح امنیت محله محور با تلاش ماموران 179 نفر از اراذل معروف و به‌نام با سابقه شرارت، چاقوکشی، درگیری و نزاع دستگیر و 15 قبضه سلاح غیرمجاز و 707 مورد اقلام سرقتی مختلف نیز از سارقان کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: در صورت مشاهده یا گزارش‌ها و تماس‌های مردمی مبنی بر گستردگی جرم در محل یا منطقه‌ای خاص، اجرای طرح‌های انتظامی ویژه، بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و پاکسازی به‌طور کامل و مستمر صورت می‌پذیرد.
سرکلانتر نهم پلیس پیشگیری در پایان تصریح کرد: حتی در صورت نیاز با ایجاد ایستگاه پلیس یا ایجاد و تقویت گشت‌های ویژه خودرویی، موتورسوار و پیاده آن نقطه به‌طور کامل ساماندهی می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول