اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس؛

از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عقب نیستیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه از برنامه هفته کتاب و کتابخوانی عقب نیستیم گفت: سیستم برنامه‌ها را راهبری میکند و طبیعتا فرد در سیستم مهم نیست و هر کس که دبیر باشد میتواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عقب نیستیم
بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در پاسخ به این سوال که آیا از برنامه هفته کتاب و کتابخوانی عقب نیستید، گفت: در این باره دیر اقدام نکردیم چرا که سیستم راهبری میکند.
 وی افزود: دلیلش هم این است که ما در درون سیستم جلسات خودمان را داریم و با بسیاری از سازمان‌ها مکاتبات لازم را داشته‌ایم و برنامه‌هایشان را هم دریافت کرده‌ایم و جلسات هم‌نشینی هم هست که انشاء‌الله کارها شروع میشود.
دری همچنین درباره انتخاب الهیاری به عنوان دبیر هفته کتاب نیز گفت: آقای الهیاری دوره گذشته نیز دبیر بودند و طبیعتا فرد در سیستم مهم نیست و هر کس که دبیر باشد میتواند به فعالیت خودش ادامه دهد و ضرورتی هم نداشت که دوباره دبیر تعیین کنیم چون یک هفته کتاب نداریم و این هفته کتاب به طور مستمر برگزار میشود لذا برای نوزدهمین دوره هفته کتاب هم آقای الهیاری را انتخاب کردیم.
وی افزود: اگرچه حجم کارهای آقای الهیاری زیاد است اما ایشان وعده دادند به کارهای مربوط به هفته کتاب و کتابخوانی کمک کنند و مدیران دیگر هم کمک خواهند کرد که این هفته به لطف الهی برگزار شود.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه راهبردی برای این هفته کتاب داریم، گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در موزه کتاب و کتابخوانی مهمترین راهبرد است که 3 برنامه‌ میان مدت و کوتاه مدت و بلند‌مدت هم تبیین شده که امیدواریم در هفته کتاب و کتابخوانی در چند بخش و هم در داخل و هم در خارج کشور اجرایی شود.
وی افزود: در اجلاس رایزنان فرهنگی به آنان عرض کردیم که هفته کتاب و کتابخوانی را در خارج از کشور به سال کتاب و کتابخوانی تبدیل کنند و از فروردین شروع کنند تا پایان سال و هر کشوری هفته خودش را برگزار کند و ما هم حمایت کنیم.
انتهای پیام/‌و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول