اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس:

ایران از نظر زیرساخت و تجهیزات هواشناسی رتبه سوم آسیا را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی از نظر تجهیزات، فناوری، نیروی انسانی و زیرساخت‌ها سومین کشور در منطقه آسیا محسوب میشود.

ایران از نظر زیرساخت و تجهیزات هواشناسی رتبه سوم آسیا را دارد
بهرام صناعی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره تفاهمنامه‌ای که با کشور تاجیکستان در زمینه هواشناسی امضا کرده است، اظهار داشت: رئیس هواشناسی تاجیکستان بازدیدی از ایران داشتند و کشور تاجیکستان وام 12 میلیون دلاری از بانک جهانی دریافت کرده تا سیستم‌های هواشناسی کشور خود را بازسازی کند.

وی ادامه داد: تاجیکستان علاقه‌مند بود تا با کمک ایران بتواند سیستم‌های هواشناسی کشور خود را بازسازی کند و در این دیدار قرار شد در زمینه‌های متعددی که نیروهای انسانی ایران میتوانند در زمینه‌هایی مانند آموزش کارشناسان هواشناسی تاجیکستان در کشور و هم توسعه و ارتقای هواشناسی این کشور توسط کارشناسان ما کمک کنند.

صناعی افزود: سازمان هواشناسی از نظر تجهیزات، فناوری، نیروی انسانی و زیرساخت‌ها سومین کشور در منطقه آسیا محسوب میشود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: سازمان هواشناسی جهانی کل دنیا را به 6 منطقه تقسیم کرده است و ما در منطقه دو آسیا قرار داریم؛ در منطقه 2 آسیا، 39 کشور عضو این منطقه هستند و ما در این منطقه بعد از ژاپن و چین از نظر تجهیزات هواشناسی رتبه سوم را داریم.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های سازمان هواشناسی که امسال کسب کرده است این بوده که در شانزدهمین کنگره سوئیس سازمان هواشناسی جهانی 6 مرکز بین‌المللی تبادل اطلاعات هواشناسی را ایجاد کرده بود و کشورهای ابرقدرتی مانند آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن و روسیه جزو این کشورها بودند که ما به عنوان هفتمین کشور در مرکز بین‌المللی تبادل اطلاعات هواشناسی پذیرفته شده‌ایم.

صناعی خاطرنشان کرد: چین نیز اخیراً به عنوان هشتمین کشور در میان کشورهایی که در مرکز بین‌المللی تبادل اطلاعات هواشناسی عضو هستند، پذیرفته شده است همچنین کشور هندوستان که در بخش فناوری اطلاعات یکی از کشورهایی است که تلاش میکند تا به عنوان مرکز تبادل اطلاعات هواشناسی پذیرفته شود، از موفقیت ایران حیرت‌زده بود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول