اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

متکان در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:

اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم از اعطای تسهیلات بانکی به بخش خصوصی برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.

اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی
علیاکبر متکان معاون توسعه منابع ومدیریت نیرویانسانی وزارت علوم، تحقیقات فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش میزان پذیرش دانشجو در سال جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و از سوی دیگر واگذاری امکانات رفاهی و خدماتی دانشگاه‌ها به بخش خصوصی، آیا کمبود خوابگاه دانشجویی در سال جدید تحصیلی احساس میشود؟ گفت: اگر واگذاری خوابگاه‌های دانشجویی به بخش تعاونی غیردولتی با مدیریت رئیس صندوق رفاه دانشجویی و با همکاری معاونت دانشجویی وزارت علوم انجام شود؛ امیدواریم مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بخش خصوصی در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ورود پیدا خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: بله؛ چون در قانون برنامه پنجم توسعه کشور به این موضوع اشاره شده است.

متکان تصریح کرد: برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی توسط بخش خصوصی، معاونت دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در حال پیگیری تسهیلاتی هستند تا این تسهیلات از طریق بانکها در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند و با این اقدام خوابگاه‌های دانشجویی توسعه یابد.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: دانشگاه‌ها به دلیل ماهیت دولتی بودن و وظیفه آموزش و پرورش به صورت تخصصی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی اقدام نکرده بودند که با این اقدام مشکلات حل می شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول