اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

افزایش حمایت مردم انگلیس از تولید برق هسته ای در این کشور

خبرگزاری فارس: براساس یک نظرسنجی جدید در انگلیس تمایل مردم به استفاده از انرژی هسته ای در این کشور افزایش یافته و بیش از 40 درصد انگلیسی ها فواید این انرژی را بیشتر از مضراتش می دانند.

افزایش حمایت مردم انگلیس از تولید برق هسته ای در این کشور
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز بیش از ۴۰ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اعلام کردند فواید استفاده از انرژی هسته ای بیش از خطرات آن است.
 این نظرسنجی توسط انجمن علوم انگلیس انجام شده و نشان می دهد برخلاف دیدگاه مردم در کشورهای آلمان، ژاپن و ایتالیا مردم انگلیس نگرانی چندانی نسبت به خطرات استفاده از انرژی اتمی از خود نشان نمی دهند.
زلزله ماه مارس سال جاری در ژاپن و سونامی پس از آن که باعث بروز بحران در نیروگاه اتمی فوکوشیما در آن کشور شد بر نگرش مردم آلمان، ژاپن و ایتالیا نسبت به ایمن بودن استفاده از انرژی هسته ای تاثیر منفی گذاشته است. در مقابل به نظر می رسد که تمایل مردم انگلیس به استفاده از انرژی هسته ای افزایش یافته است. در حالی که در سال ۲۰۰۵ حدود 32 درصد از مردم انگلیس موافق استفاده از انرژی هسته ای بودند نتایج تازه ترین نظرسنجی انجام شده حاکی از افزایش این نسبت به ۴۲ درصد است.
 این نظرسنجی همچنین نشان می دهد حمایت مردم از ساخت نیروگاه‌های هسته ای جدید از ۹ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۲۳ درصد در سال جاری افزایش یافته است.
 بررسی انجام شده در این مورد همچنین حاکی از آن است که در حالی که ۵۰ درصد مردان موافق نیروی برق هسته ای هستند تنها ۲۱ درصد زنان با آن موافقند. در واقع حدود یک سوم از زنان انگلیسی خواستار آن هستند تا سرمایه گذاری های آتی در بخش انرژی در ایجاد تاسیسات استفاده از انرژی خورشیدی متمرکز شود.
انتهای پیام /

 


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول