اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عصر امروز

سومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: سومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با حضور 600 دانشجوی استعداد درخشان از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

سومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور افتتاح شد
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس کامران سلطانی عرب‌شاهی دبیر علمی این المپیاد در مراسم افتتاحیه که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: اهداف این المپیاد از 2 سال گذشته از درون وزارت بهداشت شکل گرفت و از ابتدا بنا بود که این المپیاد به افق 20 ساله چشم انداز پیوند بخورد و ما به واسطه این المپیادها به جایگاه اول اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری برسیم. البته ارتقای سلامت و بهداشت هم در افق چشم انداز دیده شده است.
 
وی افزود: المپیاد هدف‌های مختلفی را دنبال میکند که یکی از آنها پیوند افراد مستعد علمی در دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر است تا این افراد با شناسایی یکدیگر بتوانند برنامه‌های علمی را پیش ببرند. همچنین تلاش در جهت جنبش نرم افزاری جهت دهی به فعالیت‌های علمی فوق برنامه و ایجاد روحیه و نشاط علمی از دیگر هدف‌هایی است که ما به دنبال آن هستیم.
 
سلطانی عرب‌شاهی در ادامه با اشاره به اینکه تشویق به کار تیمی از ارزشهای حاکم بر سومین المپیاد دانشجویان پزشکی است ادامه داد: آزمون‌های ما نباید محیطی برای رقابت در سطح دانش باشد. بلکه باید به واسطه این المپیادها توان حل مسئله و تفکر انتقادی را بسنجیم. چرا که کار تیمی در نظام سلامت بسیار مهم بوده و هست و المپیاد بر این مبنا شکل گرفت.
 
دبیر علمی سومین المپیاد دانشجویان پزشکی سراسر کشور افزود: این المپیاد در 4 حیطه استدلال بالینی با موضوع طب سرپایی، حیطه تفکر علمی در علوم پایه با موضوع علوم اعصاب، حیطه مدیریت در نظام سلامت با موضوع حاکمیت بالینی و حیطه نو آورانه با موضوع اخلاق پزشکی برگزار میشود که حیطه نوآورانه جدیدا به این المپیاد اضافه شده و محور آن نیز با تاکید آقای لاریجانی بر اخلاق پزشکی تعیین شده است.
 
وی در پایان اظهار کرد: برای اولین بار در حیطه استدلال بالینی اوراق به صورت نرم افزاری تصحیح میشود. همچنین ارزش یابی جامعی را در نظر گرفتیم که تمام وجوه المپیاد را در بر خواهد گرفت. تلاش ما فقط برگزاری آزمون نیست بلکه محیطی برای آشنایی و تبادلات علمی دانشجویان علوم پزشکی از سراسر کشور است.

این المپیاد از فردا شنبه 19 شهریور کار خود را آغاز کرده و پنج شنبه 24 شهریور تیم‌های برتر المپیاد مشخص خواهند شد.
انتهای پیام/ز
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول