اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه شمالغرب کشور صورت می‌گیرد‌؛

آغاز دومین مرحله رزمایش فداییان حریم ولایت 3

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید سرلشگر فکوری تبریز از آغاز دومین مرحله رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد.

آغاز دومین مرحله رزمایش فداییان حریم ولایت 3
امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد جعفر حلت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مرحله نخست این رزمایش از 16 شهریور با عنوان گسترش با حضور تمام پایگاه‌های هوایی کشور اعم از بندرعباس، بوشهر، دزفول، شیراز، اصفهان، همدان، مهرآباد و تبریز آغاز شد.
وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش از شنبه به مدت سه روز با انجام تمرین‌ها، پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات مشقی انجام می‌شود اظهار داشت: تمام خلبان‌های حاضر در این رزمایش کسانی هستند که از صفر تا 100 آموزش‌های خود را در ایران اسلامی گذرانده‌اند.
حلت‌آبادی افزود: در این رزمایش صدها سورتی پرواز جنگی را خواهیم داشت و این کار بزرگ در صورت مساعد بودن شرایط جوی در طول مراحل مختلف رزمایش انجام خواهد شد.
فرمانده پایگاه دوم شکاری سرلشگر شهید فکوری تبریز با اشاره به تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های گذشته نیروی هوایی گفت: استقلال نیروی هوایی ارتش و جوانگرایی از عمده ویژگی‌های این رزمایش است که علاوه بر آنها می‌توان گفت در رزمایش‌های قبلی صرفاً مسابقه‌ای بین تیم‌ها و خلبان‌های مختلف انجام و تیم‌های برتر انتخاب میشدند که در این رزمایش قصد داریم با بخشی از امکانات نیروی هوایی ارتش، انواع و اقسام تاکتیکها را به نمایش بگذاریم و مهمات مختلفی را شلیک کنیم و بر اساس آن درصد خطای مهمات‌های خود را اندازه‌گیری کنیم.
حلت‌آبادی اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش موفق شده است که خطای مهمات‌ها را به حداقل برساند و در سومین رزمایش خود از سبکترین تا سنگین‌ترین بمب تا تناژ 2 هزار پوند را رها خواهیم کرد و مهمات هوشمند نقطه‌زن را نیز آزمایش میکنیم.
وی بیان داشت: در این رزمایش انواع موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین اعم از موشکهای حرارتی، لیزری، راداری و تلویزیونی استفاده می‌شود.
فرمانده پایگاه دوم شکاری سرلشگر شهید فکوری تبریز همچنین در ادامه گفت: در رزمایش‌های گذشته عملیات پرواز و بمباران شبانه را اجرا کردیم ولی در این رزمایش این عملیات را به صورت گسترده‌تر اجرا می‌کنیم چرا که کار پرواز و انجام عملیات در شب بسیار حساس و خطرناک است و برای آمادگی نیروهای خود قصد داریم هم اهدافی را که با منور مشخص میشود و هم اهداف بدون استفاده از منور را در تاریکی مطلق توسط جنگنده‌های F4 و سوخو 24 انجام دهیم.
حلت‌آبادی، در خصوص استفاده از جنگنده بمب‌افکن صاعقه در این رزمایش نیز تصریح کرد: جنگنده صاعقه برای نخستین بار در این رزمایش شرکت کرده و مهمات جنگی را با آمادگی بالا برای حمل تناژ بالا بر روی اهداف رها می‌کند.
در این رزمایش هواپیماهای جنگنده F4، F5 ، سوخو 24، میگ 29 و هواپیماهای ترابری c 130 و هواپیماهای شناسایی (پهپاد) شرکت دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول