اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

واکنش خشمیگن قربانیان انفجار دهلینو علیه گاندی در بیمارستان

خبرگزاری فارس: راهول گاندی دبیر کل حزب کنگره که برای دیدار از قربانیان انفجار دادگاه عالی دهلینو در بیمارستان حضور یافته بود با واکنش خشمگین بستگان و نزدیکان مجروحان و کشته‌شدگان مواجه شد.

واکنش خشمیگن قربانیان انفجار دهلینو  علیه گاندی در بیمارستان
به گزارش خبرنگار فارس در دهلینو، راهول گاندی دبیر کل حزب کنگره ( که در حال حاضر قدرت را در هند در دست دارد) که برای دیدار با قربانیان انفجار دادگاه عالی دهلینو در بیمارستان حضور یافته بود با واکنش خشمگین بستگان و نزدیکان قربانیان مواجه شد که علیه وی شعار میدادند که "شرم بر تو باد، برگرد برو".

وی در میان شعارهایی که علیه اش سرداده میشد تنها نیم ساعت را در بیمارستان سپری و سپس با همراهی جمعیت خشمگین مجبور به ترک بیمارستان شد.

انفجار اخیر دادگاه عالی دهلینو 104 کشته و زخمی برجای گذاشت و این در حالی است که در ماه ژوئیه سال جاری نیز سه انفجار همزمان در پرترددترین نقاط دهلی بیش از صدها کشته و زخمی برجای گذشت و تا کنون نیز پلیس موفق به دستگیری و حتی شناسایی عاملان آن نشده است.

پس از وقوع انفجارها راهول گاندی اعلام کرده بود که نیروهای اطلاعاتی توانسته‌اند 99 درصد حملات تروریستی را پیشگیری کنند و آن یک درصد باقیمانده نیز به زودی تحت کنترل درخواهد آمد.

تعدد انفجارها که قربانیان زیادی را بر جای نهاده، مورد انتقادشدید احزاب، گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها و مردم عادی است و آن را در ضعف اطلاعاتی وزارت اطلاعات و نیز پلیس این کشور میدانند.

در حال حاضر نیز دو گروه متفاوت مجاهدین هند و حرکت جهاد الاسلامیه در نامه‌های الکترونیکی جداگانه مسئولیت انفجار دهلینو را بر عهده گرفته‌اند و نیز به طور جداگانه نیز احمدآباد و نیز یکی از مراکز خرید به عنوان هدف‌های بعدی حمله اعلام شده است.

اکنون سراسر هند در حالت آماده باش به سر میبرد و شرایط امنیتی سختی به ویژه در مناطق شلوغ حاکم است. ایالت گجرات و به ویژه احمدآباد نیز درحالت وضعیت فوق‌العاده هستند.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول