اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت نمازگزاران قمی از عالم بحرینی؛

راهپیمایی مردم قم در محکومیت جنایات آل خلیفه

خبرگزاری فارس: مردم همیشه در صحنه قم با برپایی راهپیمایی خواستار پایان یافتن جنایت نسبت به مردم کشور بحرین از سوی آل خلیفه شدند.

راهپیمایی مردم قم در محکومیت جنایات آل خلیفه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نمازگزاران جمعه قم‌ ظهر امروز همراه با مردم نمازگزار در برخی دیگر از شهرهای کشور با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از ملت مظلوم بحرین و به ویژه شیعیان این کشور اعلام کردند.
بر اساس این گزارش راهپیمایان قمی پس از اقامه نماز جمعه مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا میدان شهدا را طی کرده و با سردادن شعارهایی خواستار پایان یافتن ظلم و ستم در این کشور شدند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی به سردادن شعارهایی از جمله «ملت‌های مسلمان آزاده و بیدارند، یار ستمدیدگان دشمن استکبارند»، «مردم مسلمان بحرین، قیام و اقدامتان، شایسته تحسین است»، «از خون پاک شهدای بحرین، آید پیام خون پاک حسین»، «مرگ بر این سه رژیم خبیث، آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم» و... پرداختند و بر سران بحرین هشدار دادند که از سرنوشت دیگر سران کشورها درس عبرت بگیرند.
نمازگزاران جمعه قم پس از پایان راهپیمایی در میدان شهدا تجمع کرده و قطعنامه‌ای صادر کردند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: با گذشت بیش از شش ماه از انقلاب مردمی و اعتراضات گسترده مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه و مقاومت و ایستادگی قابل تحسین آنان در مقابل جنایات متعدد دولت مستبد این کشور مانند، شکنجه و حبس و مجروح و شهید شدن ده‌ها تن از انقلابیون بحرینی، اقدام اخیر وزیر دادگستری بحرین در تهدید آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم از مراجع و رهبران این کشور، انقلاب مسالمت‌آمیز این کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است.
در ادامه این قطعنامه تاکید شده است: بی‌تردید عالمان مجاهد همواره پرچم عزت و اقتدار کشورهای اسلامی را به دوش داشته‌اند و تعرض به آنان همواره موجب اعتراض گسترده مسلمانان شده است، متاسفانه حاکمان جنایتکار بحرین به جای اینکه به توصیه‌های گرانبهای علما و روحانیون گوش دهند، با تهدید یک عالم جلیل‌القدر و مجاهد نستوه وارد مرحله خطرناکی در مقابله با ملت مسلمان این کشور به ویژه شیعیان شده‌اند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه روا داشتن تهمت و افترا نسبت به روحانیت توطئه‌ای شکست خورده در تاریخ است، تاکید شده است: ضمن اظهار تاسف و نگرانی از رژیم آل خلیفه نسبت به روند پاسخ به خواسته‌ها و انتظارات به حق مردم بحرین به ویژه پس از دخالت حضور نیروهای امنیتی آل سعود در این کشور، اقدام اخیر آنها در تهدید و ارعاب آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم را نقشه‌ای استکباری برای مقابله با علمای دینی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول