اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

هدف مسئولان توسعه وحدت باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: باتوجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، اکنون حفظ و توسعه وحدت بین مردم و مسئولان دارای اهمیتی مضاعف است.

هدف مسئولان توسعه وحدت باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، مطالب مطرح شده در این دیدار را بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: از جمله موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار، حفظ وحدت و هماهنگی بین مردم و مسئولان بود، به‌ویژه باتوجه به اینکه در حال حاضر انتخابات بسیار با اهمیت مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و وارد ساختن ضربه است که باید مواظب باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی افرادی که از آنان انتظار نمی‌رود به دلیل عدم توجه و غفلت اقداماتی انجام می‌دهند که زمینه سوءاستفاده بعضی که به دنبال اختلاف هستند را فراهم می‌کند.
خطیب جمعه طبس بیان کرد: از دیگر محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری لزوم پافشاری بر اصول اسلام و انقلاب بود که بر این اساس هیچ‌گاه نباید براثر فشارهای خارجی و داخلی از اصول اسلام و انقلاب کوتاه بیاییم که در این صورت ضربه خواهیم خورد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از حضور بسیار باشکوه و پرمعنای امت و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار خشنودی و رضایت کردند افزود: البته نباید به این اکتفا شود و لازم است دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما در راستای جذب و سوق دادن بیشتر جوانان به سوی معنویات تلاش کنند.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم مذهبی با این شکوه و عظمت و حضور جوانان و نوجوانان با عشق، اخلاص و علاقه در طول تاریخ بی‌سابقه است که این از برکت اسلام، انقلاب اسلامی، مجاهدت‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و خون شهداست که همه ما باید این لطف الهی را قدر بدانیم.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره اصل ولایت مطلقه فقیه نیز سخن گفتند که وقتی قانون اساسی در حال تکمیل و تصویب بود برخی از جمله بنی‌صدر ملعون نسبت به اصل ولایت مطلقه فقیه با این بهانه که زمینه‌ساز استبداد است معترض بودند.
مهاجریان تصریح کرد: ولایت فقیه استبداد نیست و باتوجه به اینکه شرط ولی فقیه عدالت است، وقتی فردی عادل باشد براساس هوای نفس عمل نکرده و باتوجه به مصلحت نظام و مردم تصمیم می‌گیرد.
وی ادامه داد: این ولایت مطلقه فقیه است که با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل تمامی هجمه‌های دشمنان ایستاده و به‌طور قطع اگر ولایت فقیه نبود، دشمنان با آن حجم سرمایه‌گذاری در همان سال‌های اول انقلاب می‌توانستند برای کشور مشکل ایجاد کنند.
خطیب جمعه طبس بیان کرد: ممکن است در بسیاری از موضوعات از نظر حقوقی و قانونی بن‌بست‌هایی وجود داشته باشد که در این موارد ولایت فقیه است که می‌تواند راهگشا باشد.
وی افزود: بحث علمی و فقهی ولایت فقیه در کتب شیعه وجود دارد اما پیش از انقلاب اسلامی ایران در قالب یک حکومت اجرایی و عملی نشده بود و این حضرت امام خمینی (ره) بودند که با آن قدرت، عظمت، اخلاص و عشق به اسلام و احکام اسلام توانستند این موضوع مهم را عملی کنند.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز قرارداد خائنانه و ننگین ساخت با رژیم جعلی صهیونیستی در تاریخ 22 شهریور سال 1371 اشاره کرد و گفت: امروز مردم مظلوم کشورهای اسلامی از جمله فلسطین و مصر بیدار شده‌اند و افرادی که اقدام به عقد قراردادهای ننگین با صهیونیست‌ها کرده‌اند را از قدرت به زمین انداخته و لگدمال می‌کنند که نتیجه خیانت جز این هم نیست.
وی همچنین از برگزاری هفدهمین گردهمایی روحانیان طبس در هفته پیش‌رو خبر داد و اظهار داشت: از زمانی که به عنوان امام جمعه طبس مشغول فعالیت شده‌ام در راستای حفظ و توسعه وحدت و هماهنگی در شهر، علاوه بر نشست دوره‌ای روحانیان طبسی، نسبت به برگزاری گردهمایی سالانه روحانیان طبسی سراسر کشور اقدام شده است.
مهاجریان با بیان اینکه در این گردهمایی از تمامی روحانیان طبسی دعوت می‌شود ادامه داد: هفدهمین گردهمایی روحانیان طبس از روز چهارشنبه 24 شهریور تا جمعه 26 شهریور به مدت سه روز برگزار می‌شود و در روز پایانی همزمان با سالروز حادثه تلخ زلزله طبس مراسمی به این مناسبت برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول